słuchawki

Słuchawki i opaski sportowe na topie, czyli pandemia nie ubiła gadżetów

2 minuty czytania
Komentarze

Słuchawki i opaski sportowe to urządzenia, które zaczęły się wyjątkowo dobrze sprzedawać na początku tego roku. Przynajmniej takie wrażenie można odnieść, kiedy zestawi się wyniki ilościowe sprzętów, które zostały wysłane do sklepów. Widać, że pandemia zmieniła przyzwyczajenia użytkowników, którzy mniej chętnie sięgali po inteligentne zegarki, ale za to przychylniej patrzyli na opaski sportowe oraz słuchawki.

Słuchawki i opaski sportowe – zaskakujące wyniki

Słuchawki i opaski sportowe wyniki Q1 2020
Fot. IDC wyniki Q1 2020

Liczba sprzętów z segmentu wearable, które trafił do sklepów w pierwszym kwartale tego roku, może zaskakiwać. Było ich prawie o jedną trzecią więcej, niż w analogicznym okresie w 2019. Wzrost o 29,7 procent pokazuje, że coraz większą uwagę przykładamy do tego, co nosimy ze sobą i co pomaga nam w pracy oraz ćwiczeniach. Raport opublikowany przez IDC (International Data Corporation) pokazuje, że największym wygranym jest tutaj Apple. Zarówno jeżeli chodzi o rynek słuchawek, jak i inteligentnych zegarków. Zaskakujący wzrost zaliczyły opaski sportowe, bo łącznie wysłano ich do sklepów o 16,2 procent więcej, niż w zeszłym roku.

Większe zainteresowanie słuchawkami mogło być spowodowane pandemią oraz tym, że dużo osób zaczęło pracować z domu. Chcąc posiadać odpowiedniej jakości sprzęt do rozmów, zwyczajnie musieli w niego zainwestować. Tutaj najchętniej sięgano po produkty od Apple oraz Xiaomi, ale Samsung ma także duże powody do zadowolenia. Na rynku słuchawek zaliczył bowiem wzrost całościowych udziałów z 58,9 procent do aż 74. To oznacza, że użytkownicy pokochali ich rozwiązania. Ostatnia generacja Galaxy Buds oraz Buds+ trafiła w ręce ponad 4 milionów użytkowników na całym świecie.

Słuchawki i opaski sportowe wyniki Q1 2020
Fot. IDC

Zobacz też: Rozdziały na YouTube – przydatna funkcja już dostępna dla twórców

Ciekawie też prezentują się wyniki samych zegarków. Apple dalej zajmuje pierwszą pozycję, ale na drugiej pozycji rozgościł się Huawei. Producent zaliczył wzrost aż 118,5 procent względem zeszłego roku. Pokazuje to, że pomysł producenta na to, by oddawać w ręce klientów tańsze smartwatche, okazał się strzałem w dziesiątkę.

Źródło: IDC

Motyw