Koronawirus to zjawisko, które ma duży wpływ na niemal wszystkie branże, w tym na rynek e-commerce. Z jednej strony epidemia mogła nieco pohamować chęć zakupu odzieży czy usług turystycznych, z drugiej natomiast w czasach koronawirusa łatwiej nam dokonywać zakupów online, niż w stacjonarnych placówkach.

Koronawirus a rynek e-commerce w Polsce

W 2019 roku Polacy najchętniej kupowali w sieci odzież (69%) oraz buty (55%). Najpopularniejsza kategoria planowanych zakupów online z zeszłego roku to natomiast podróże/rezerwacja (31%). Epidemia zmieniła tę sytuację – moda i podróże to branże, które na rynku e-commerce najbardziej ucierpiały.

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]
koronawirus rynek e-commerce

W turystyce wiosna jest czasem planowania wakacji. Pandemia wstrzymała jednak wysyłkę kampanii (-34% w marcu, -79% w kwietniu). Mimo to gwałtownie wzrósł współczynnik otwarć wiadomości e-mail o tej tematyce – w marcu o 8%, a w kwietniu o 45,6%. Subskrybenci chętniej czytają zatem wiadomości marketingowe i planują urlopy, choć jeszcze nie wiadomo do końca, kiedy i w jakiej formie będą one mogły być zrealizowane. Wzrost otwarć wiadomości e-mail zaobserwowano także w branży odzieżowej. W marcu współczynnik ten wzrósł o 0,7%, w marcu oraz o 4% w kwietniu. Podczas izolacji Polacy mieli więcej czasu na zapoznawanie się z różnymi treściami w sieci, a informacje marketingowe stały się miłą odmianą dla newsów o epidemii.

Czytaj także: W Google Play odkryto złośliwe aplikacje, które mają łącznie ponad 150 milionów pobrań. Natychmiast je usuń!

Zakupy online robi 6 na 10 internautów. Epidemia koronawirusa odmieniła jednak trendy na rynku e-commerce. Choć kampanii e-mailowych jest mniej, Polacy chętniej się z nimi zapoznają. Branże, które teoretycznie najbardziej ucierpiały przez koronawirusa, jednocześnie wciąż budzą zainteresowanie internautów, którzy wyczekują propozycji np. ze świata turystyki.

źródło: ExpertSender Koronaraport eCommerce Polska: Fashion & Travel




Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.