Kilka tygodni temu, raport z tajwańskich mediów stwierdził, że Samsung postanowił tymczasowo wstrzymać zamówienia komponentów dla serii Galaxy S20 tamtejszych dostawców. Powodem miała być słaba sprzedaż spowodowana pandemią COVID-19. Jednakże zgodnie z nowym raportem The Korea Times cytującym wysoko postawionego pracownika firmy wcześniejsze doniesienia były nieprawdziwe.
Samsung nie zmniejszył zamówień na części
Oryginalny raport twierdził, że samsung wstrzymał zamówienia od czterech różnych dostawców komponentów Galaxy S20 na Tajwanie, w tym dostawcy obiektywów Largan i modułu chłodzącego producenta AURAS. Jednak pracownik Samsunga stanowczo zaprzeczył tym doniesieniom, twierdząc, że nic takiego nigdy nie miało miejsca. Nie jest to tylko czcze ogłoszenie pracownika firmy. Inni obserwatorzy z branży zgadzają się, że wstrzymanie zamówień tak nagle, jak sugerował pierwotny raport, jest nieprawdopodobne. Do tej pory było tylko kilka przypadków nagłego zatrzymania zamówienia przez firmę. Jednak olbrzymi producenci, tacy jak Samsung, prowadzą prognozę popytu miesiąc wcześniej. Dodatkowo miałoby to olbrzymi wpływ na samych dostawców części.
Zobacz też: Krytykujesz Komunistyczną Partię Chin? YouTube usunie twój komentarz
Plotki mogą mieć swoje źródło w tym, że Samsung sprzedał mniej egzemplarzy serii Galaxy S20 w pierwszym kwartale, niż oczekiwano. Stało się tak głównie z powodu pandemii COVID-19. Dodatkowo wirus doprowadził do tego, że różne zakłady Samsunga wstrzymały działalność. Pojawiły się także doniesienia, że Samsung wstrzymał zamówienia i skupił się na zużyciu zapasów elementów. Te jednak również można włożyć między bajki — przynajmniej według oficjalnego stanowiska pracownika firmy. Oczywiście w tym miejscu przyzwoitość każe mi uderzyć się w pierś: także dałem się nabrać wcześniejszym doniesieniom i powieliłem tego fakenewsa, za co Was najmocniej przepraszam.
Źródło: Sammobile