Workplace Rooms

Workplace Rooms – Facebook rzuca wyzwanie Google Meet

2 minuty czytania
Komentarze

Workplace Rooms to kolejne rozszerzenie, które Facebook wprowadza u siebie. Tym razem na platformie, która przeznaczona jest dla biznesu oraz firm. Tym samym staje się niejako konkurentem dla Google Meet czy Microsoft Teams. Jednak samo rozszerzenie różni się trochę od tego, co ostatnio pojawiło się na komercyjnej wersji platformy.

Workplace Rooms

Workplace Rooms, czyli Pokoje dla Workplace, to nic więcej, jak proste przełożenie udostępnionej ostatnio funkcjonalności. Chodzi oczywiście o same Pokoje, które pojawiły się w pierwszej chwili na Messengerze, a chwilę później w wersji desktopowej oraz przeglądarkowej. Przypomnijmy, że chodzi o możliwość przeprowadzania wideokonferencji dla sporej grupy osób. W tym przypadku mówimy o aż 50 użytkownikach. Wielkim plusem tego rozwiązania jest to, że nie ma tutaj ograniczeń czasowych na przeprowadzanie spotkania. Minusem natomiast to, że połączenia nie są szyfrowane.

Workplace Rooms
Fot. Facebook Workplace

To samo rozwiązanie pojawi się w Workplace, gdzie będzie można także prowadzić wideokonferencje do 50 osób. Tutaj jednak postanowiono to trochę bardziej dopracować, a przynajmniej na to się zapowiada. Będzie można łatwo „zamknąć” Pokój, czyli blokować do niego dostęp dla niepowołanych użytkowników czy dzielić się zrzutami ekranu. Większość to jednak rzeczy, które znane są już z normalnej wersji. Facebook wprowadzając Pokoje do Workplace, chce zyskać zaufanie wśród biznesowego segmentu swoich użytkowników. Z rozwiązania korzysta już bowiem blisko 5 milionów klientów. To niezły wynik, a od października zeszłego roku, z Workplace zaczęło korzystać ponad 2 miliony nowych użytkowników.

Zobacz też: PKO w AppGallery właśnie się pojawiło!

Workplace Rooms ma już działać, a to oznacza, że osoby korzystające z rozwiązania Facebooka w pracy, nie będą musiały wybierać komunikatorów konkurencji. Ta jest silna, bo nie mówimy tutaj tylko o Google Meet, które ostatnio zostało zintegrowane z Gmail. Jest Microsoft Team czy Zoom. Facebook chce pokazać, że się rozwija, ale dba o prywatność swoich klientów. Co do tego pierwszego, to możemy się zgodzić.

Źródło: Facebook

Motyw