Facebook Shops

Facebook Shops – zakupy bez wychodzenia z… Facebooka

2 minuty czytania
Komentarze

Facebook Shops to nowa funkcja, która pojawi się zarówno na samej platformie, jak również na Instagramie. Po polsku zapewne nazwana zostanie Sklepy, ale zanim pojawi się w naszym kraju, minie jeszcze chwila. Obecnie dopiero jest testowana, ale jeżeli okaże się sukcesem, z pewnością zadebiutuje „dla wszystkich” bardzo szybko. Podobnie stało się przecież z Marketplace.

Facebook Shops

Facebook Shops ma przede wszystkim pomóc małym i rozwijającym się biznesom, choć na pewno skorzystają z niego także duże marki. W obecnej sytuacji, kiedy większość z nas nie korzysta ze stacjonarnych sklepów, najłatwiej przenieść swój biznes do Internetu. I to właśnie Facebook chce umożliwić swoim użytkownikom. Ci będą mogli utworzyć jeden Sklep. Ten znajdował się będzie na ich stronie firmowej lub na Instagramowym profilu. W przypadku Stanów Zjednoczonych sam proces zakupowy będzie mógł odbywać się bez wychodzenia z platformy. Pojawi się także możliwość uczestniczenia w programach lojalnościowych.

Facebook Shops
Fot. Facebook Shops

Korzystanie z Facebook Shop będzie darmowe, co z pewnością zachęci wiele osób do tego, by otworzyły swoje sklepy na platformie. Zadbano także o możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym. Ta odbywać się będzie mogła za pośrednictwem Messengera, WhatsAppa czy wiadomości wysyłanych przez Instagram. Zakupów będzie można dokonywać także w trakcie trwania relacji na żywo. Wtedy na dole ekranu pojawią się stosowne informacje o prezentowanym produkcie. Na stronie Sklepu będzie można tworzyć katalogi swoich produktów, a wygląd samego profilu będzie można solidnie modyfikować tak, by pasował do kolorów marki.

Zobacz też: OnePlus pozbywa się funkcji, którą odkryto przypadkowo

To jednak nie wszystko, bo latem ma pojawić się Instagram Shop. W pierwszej kolejności sklepy na Instagramie pojawią się oczywiście w Stanach Zjednoczonych, ale później funkcjonalność ma zostać rozszerzona na kolejne kraje. Widać, że Facebook robi wszystko, by zatrzymać użytkowników na swojej platformie, a nie „wypuszczać” ich do zewnętrznych podmiotów. I jak tak dalej pójdzie, wkrótce mu się to uda.

Źródło: Facebook

Motyw