Google Duo

Grupowe rozmowy na Google Duo – aktualizacja, by dogonić Apple

2 minuty czytania
Komentarze

Grupowe rozmowy na Google Duo już niedługo będą dostępne dla znacznie większej ilości użytkowników, niż dotychczas. Obecnie jednocześnie może ze sobą rozmawiać do 12 osób, ale Google zapowiedziało, że wkrótce ta wartość wzrośnie prawie trzykrotnie. Gigant z Mountain View trochę za późno „obudził się” i stwierdził, że chyba jest daleko w tyle za konkurencją. I niestety, ale ma rację.

Grupowe rozmowy na Google Duo

Grupowe rozmowy na Google Duo
Fot. Google Duo

Jeszcze kilka miesięcy temu, nikt nie przypuszczał, że komunikatory pozwalające na wideokonferencje, staną się tak popularne. Google też nie, co wyjaśniałoby, czemu ich Duo wspierało jedynie rozmowy dla maksymalnie 8 osób. W marcu ta wartość wzrosła do 12 użytkowników jednocześnie. Jednak konkurencja i tak dawno Google wyprzedziła. Ich największy konkurent, czyli Apple, od dawna oferował poprzez FaceTime wideokonferencje do 32 użytkowników jednocześnie. Teraz kiedy zapotrzebowanie na tego typu usługi wzrosło, Google także zamierza rozwinąć możliwości swojego komunikatora.

Grupowe rozmowy na Google Duo mają być rozszerzone do wspomnianych 32 użytkowników jednocześnie. Kiedy to nastąpi? Tutaj niestety firma nie sprecyzowała konkretnego terminu, bo i samo potwierdzenie zmian zostało wysłane do redakcji AndroidPolice, a nie oficjalnie ogłoszone. Pokazuje go tylko, że Google uparcie próbuje zaistnieć na rynku komunikatorów internetowych, ale nie do końca im to wychodzi. Ostatnio pisaliśmy o tym, że mają zostać wprowadzone zmiany, bo pieczę nad aplikacjami przejął Javier Soltero. Pytanie tylko, czy na zmiany nie jest już za późno?

Zobacz też: RCS już działa – jak je włączyć?

Pandemia sprawiła, że komunikatory stały się nagle jednym z podstawowych narzędzi do pracy. Gdyby Google skupiło się tylko na jednym ze swoich rozwiązań i to je rozwijało, byliby dziś w lepszej sytuacji. Tymczasem w portfolio giganta dalej mamy spory bałagan i jakoś nie trafia do nas tłumaczenie, że każda z aplikacji skierowana jest do innej grupy odbiorców. Może i tak jest, ale nie zmienia to tego, że mając do wyboru wiele innych rozwiązań, po te od Google sięga się jednak rzadziej.

Źródło: AndroidPolice / Google

Motyw