Wearable Huawei do tej pory działały bez problemów z urządzeniami, które nie są smartfonami producenta. Wystarczyło ściągnąć aplikację Huawei Health i zwyczajnie sparować zegarek czy opaskę z telefonem. Jednak na forum Huawei pojawiły się wpisy, które wskazują na to, że niedługo to nie będzie takie proste rozwiązanie.

Wearable Huawei z AppGallery

Na wspomnianym forum pojawiły się wpisy niezadowolonych użytkowników wearable Huawei, którzy nagle przestali mieć możliwość korzystania z aplikacji Health. Pojawił się u nich komunikat „Huawei Health requires a more recent version of Huawei Mobile Services (4.0.0. or later) to work properly. You can get the latest version in Huawei AppGallery.Oznacza to, że dostęp do aplikacji Health potrzebuje nowszej wersji HMS, którą można pobrać ze sklepu AppGallery. Jednak wcześniej taki komunikat się nie pojawiał, a sama aplikacja działała poprawnie.

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]
wearable Huawei AppGallery
Fot. Huawei forum

Problem zaobserwowano na urządzeniach Samsunga (Galaxy Note 10+) czy OnePlus. Firma w odpowiedzi na zgłoszenie odpowiedziała, że wystarczy odinstalować aplikacje, a następnie ściągnąć je z AppGallery. To jednak wymaga pewnej „gimnastyki”, a szczególnie dla osób, które wcześniej nie korzystały z tego rozwiązania. AppGallery nie znajdziemy bowiem w sklepie Google Play, więc trzeba aplikację pobrać ze strony producenta. Następnie już z niej pobrać HMS oraz Huawei Health i wtedy sparować ponownie urządzenie.

Zobacz też: Wystartowało Empik Music – co ma do zaoferowania?

HMS w wersji 3.0.3.301 lub wyższej rozwiązuje problem. Ta ma pojawić się niedługo w Google Play, więc zwyczajnie można poczekać. Czy to oznacza, że wszystkie wearable Huawei będą wymagały od użytkowników tego, by pobierać aplikację Health z AppGallery? Raczej nie, choć obecnie niektórzy użytkownicy mogą być zmuszeni do instalacji aplikacji „okrężną drogą”. Zgłoszone na forum zdarzenie dotyczyło Huawei Watch GT 2 oraz Huawei Band 3, czyli stosunkowo nowych sprzętów.

Źródło: PhoneArena / Huawei Forum

Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.