LG podzieliło się wynikami za I kwartał, zawierającymi łączne wyniki swojej działalności. Po raz drugi w swojej historii konglomerat południowokoreański przekroczył w pierwszym kwartale bilion KRW przychodu, czyli około 827 mln USD. Łączne przychody spółki wynoszą 14,73 bln KRW, czyli 12,4 mld USD. Warto tu jeszcze raz podkreślić, że mowa tu o całości działalności koreańskiego giganta, która sięga znacznie dalej, niż tylko smartfony.

Wyniki LG 1Q 2020

Wyniki LG 1Q 2020

Marki LG Home Appliance & Air Solution oraz Home Entertainment osiągnęły całkiem dobre wyniki, które zaowocowały przychodem w wysokości 8,39 bln KRW (6,95 mld USD). Niestety, LG Mobile wciąż ma problemy z utrzymaniem się na tym konkurencyjnym rynku. Ta część firmy zanotowała przychód na poziomie 998,6 mld KRW (843,9 mln USD). Wynik jest dość zły, biorąc pod uwagę stratę operacyjną dla tego segmentu w wysokości 237,8 mld KRW (200,96 mln USD). Straty operacyjne to wartości wydatkowane m.in. na marketing, rozwój. Co ciekawe, wyniki są lepsze niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Pamiętajmy jednak, że zestawianie różnych kwartałów nie do końca ma sens. Znacznie lepiej oddaje się sytuację poprzez odnoszenie się do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

Zobacz też: Premiera Xiaomi Mi Note 10 Lite – niedrogi, a świetny smartfon

Tu już widzimy konkretny spadek. Koreańska firma sprzedała o 34% mniej smartfonów w pierwszym kwartale 2020 roku, jeśli porównamy to z tym samym okresem ubiegłego roku. Oczywiście, jest to również efekt zakłóceń w dostawach od chińskich firm i zmniejszonego zainteresowania zakupem smartfona w trakcie pandemii COVID-19. Oczekuje się, że całkowita sprzedaż smartfonów spadnie w tym roku. To jednak powinno się odbić jeszcze mocniej na niepopularnych markach jak LG właśnie. Firma jednak może sobie na to pozwolić. Pozostałe jej gałęzi są na tyle silne, że produkcja smartfonów jest dla producenta tylko dodatkiem. Jeśli jednak kryzys zacznie się pogłębiać, to możliwe, że producent będzie zmuszony pozbyć się nierentownych działalności.

Źródło: Gizchina

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.