spółka zamyka sieć partnerską

Kontrowersyjna spółka zamyka sieć partnerską dla polskich YouTuberów

2 minuty czytania
Komentarze

Znana spółka zajmująca się materiałami telewizyjnymi w internecie zamyka sieć partnerską dla YouTuberów w Polsce. Sieć zarządzała kilkoma popularnymi kanałami, a także współpracowała z wieloma twórcami z czołówki polskiego YouTube’a. W ostatnich latach działania spółki wywoływały spore kontrowersje.

Kontrowersyjna spółka zamyka sieć partnerską dla YouTuberów – o kogo chodzi?

Chodzi o MediaKraft TV, spółkę, która swoje korzenie ma w Niemczech. Dotychczas jej sieć partnerska oferowała polskim twórcom internetowych materiałów wideo wsparcie w postaci managementu czy dodawania kanałów do AdSense.

spółka zamyka sieć partnerską

MediaKraft zasłynął także z wydawania/produkcji autorskich programów, takich jak Ponki, Topowa Dycha i inne. Spółka skoncentruje się teraz wyłącznie na produkcji treści. W wiadomościach wysłanych do swoich partnerów biznesowych MediaKraft poinformował, że nie jest już w stanie wspierać polskich twórców. Teraz spółka skupi się na produkcji własnych treści oraz na obszarze lokalizowania treści. Na plany MediaKraftu wpłynął kryzys związany z epidemią koronawirusa. Nie jest do końca jasne, czy MediaKraft TV wciąż będzie działał w powiązaniu z MediaKraft Networks GmbH. Ta kwestia jest objęta klauzulą poufności. Dzięki swojej działalności, w 2018 roku MediaKraft TV wygenerował 5,8 mln zł przychodów i 666 tysięcy zł straty netto (dane KRS).

Czytaj także: Fragmentacja Androida w Polsce – CERT Orange publikuje smutne dane

MediaKraft kojarzony jest w Polsce również z kontrowersjami, które pojawiały się wokół spółki i sieci partnerskiej w ostatnich latach. MediaKraftowi zarzucano m.in. podpisywanie niekorzystnych umów z twórcami oraz grożenie im pozwami sądowymi. Zdaniem niektórych, sieć partnerska zdobywała rozgłos dzięki popularnym kanałom, które później nie otrzymywały od niej obiecanego wsparcia.

źródło: press.pl

Motyw