Protest moderatorów Facebooka

Facebook rzuca wyzwanie pseudonauce

2 minuty czytania
Komentarze

Mark Zuckerberg powiedział, że walka z dezinformacją na temat koronawirusa jest jednym z jego najważniejszych priorytetów. Mimo to polityka reklamowa Facebooka bardzo powoli się zmienia w tej kwestii. Coś jednak w końcu ruszyło się w tej kwestii. Tak przynajmniej donosi The Markup. Według niego serwis nie będzie już pozwalał reklamodawcom na kierowanie reklam do użytkowników w oparciu o ich zainteresowanie pseudonauką.

Facebook walczy z pseudonauką

Facebook walczy z pseudonauką

Wszystko zaczęło się, kiedy organizacja The Markup odkryła na Facebooku reklamę czapki blokującej promieniowanie ze smartfonów. Według niej jest to niezbędne, gdyż promieniowanie to stanowi zagrożenie. To oczywista bzdura. Częstotliwości, w jakich pracują smartfony, należą do fal niejonizujących. To oznacza, że są one obojętne dla organizmu, jeśli tylko nie występują w zbyt dużym natężeniu. Natomiast światowe normy zostawiają olbrzymi zapas pomiędzy promieniowaniem dopuszczalnym a szkodliwym dla organizmu. Po tym, jak The Markup nagłośniło sprawę Facebook usunął rzeczoną reklamę opartą na fałszywych informacjach. 

Zobacz też: Wymagania Microsoft Flight Simulator 2020 – szykujcie mocne PC-ty

Facebook przy okazji obiecał usunąć wszystkie reklamy tego typu ze swojej platformy i zamknąć całą kategorię obejmująca pseudonaukę. Nie wiadomo jak popularna jest kategoria pseudonaukowa wśród reklamodawców serwisu. Jest ona jednak dostępna przynajmniej od 2016 roku. Jej istnienie może być szczególnie problematyczne, ponieważ firma próbuje rozprawić się z wieloma pseudonaukowymi twierdzeniami. Teorie spiskowe łączące technologię 5G z koronawirusem stały się szczególnie popularne w mediach społecznościowych, co odczuwamy także na naszym profilu na Facebooku. Skoro już wspomnieliśmy o czapce blokującej promieniowanie, to warto tu przypomnieć o projekcie A-Czapki. Jest to polski produkt, który bazuje na naiwności osób wierzące w teorie spiskowe.

Źródło: Engadget

Motyw