Na skutek pandemii COVID-19 ucierpiała niemal każda branża na świecie. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku mediów. Te są natomiast bardzo istotne, zwłaszcza w trakcie kryzysów. Dzięki nim ludzie mogą śledzić na bierząco rozwój sytuacji albo wręcz oderwać się na chwilę od rzeczywistości zagłębiając informacje w interesujących idzi dziedzinach. Google świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego też zapowiedziało dodatkową pomoc dla mediów. 

Pomoc dla mediów od Google

Pomoc dla mediów od Google

Po pierwsze przez pięć miesięcy Google zrzeka się opłat za obsługę publikacji korzystających z Ad Managera. Oznacza to, że niemal wszystkie zyski z reklam trafią bezpośrednio do właścicieli stron internetowych. Oczywiście nie wszystkie portale korzystające z platformy reklamowej Google będą kwalifikowały się do objęcia pomocą. Serwis zapowiada, że pomoże głównie tym, które zajmują się oryginalnym dziennikarstwem. Co to oznacza? No cóż, dowiemy się o tym w ciągu kilku najbliższych dni. W zrozumieniu tego może jednak pomóc ten fragment oświadczenia Google:

Staramy się pomóc organizacjom informacyjnym zmniejszyć część kosztów zarządzania ich działalności i finansowania ważnego dziennikarstwa w tym czasie.

Zobacz też: Kod źródłowy Snapdragonów z 5G udostępniony w Sieci

Wiadomość, że Google zrzeka się opłat za dostarczanie reklam to światełko w tunelu dla mediów. Warto również przypomnieć, że serwis obiecał finansowe wsparcie dla organizacji, w tym medialnych, zajmujących się walką z fakenewsami na temat pandemii. Dodatkowo w zeszłym tygodniu firma ogłosiła, że w nagłych przypadkach przekaże fundusze na publikacje służące lokalnym społecznościom. Oznacza to, że zadba także o niszowe portale. Nie wiadomo jednak czy chodzi tu o te w skali globalnej, czy tylko w USA.

Źródło: Engadget

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.