Na skutek pandemii COVID-19 ucierpiała niemal każda branża na świecie. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku mediów. Te są natomiast bardzo istotne, zwłaszcza w trakcie kryzysów. Dzięki nim ludzie mogą śledzić na bierząco rozwój sytuacji albo wręcz oderwać się na chwilę od rzeczywistości zagłębiając informacje w interesujących idzi dziedzinach. Google świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego też zapowiedziało dodatkową pomoc dla mediów.
Pomoc dla mediów od Google
Po pierwsze przez pięć miesięcy Google zrzeka się opłat za obsługę publikacji korzystających z Ad Managera. Oznacza to, że niemal wszystkie zyski z reklam trafią bezpośrednio do właścicieli stron internetowych. Oczywiście nie wszystkie portale korzystające z platformy reklamowej Google będą kwalifikowały się do objęcia pomocą. Serwis zapowiada, że pomoże głównie tym, które zajmują się oryginalnym dziennikarstwem. Co to oznacza? No cóż, dowiemy się o tym w ciągu kilku najbliższych dni. W zrozumieniu tego może jednak pomóc ten fragment oświadczenia Google:
Staramy się pomóc organizacjom informacyjnym zmniejszyć część kosztów zarządzania ich działalności i finansowania ważnego dziennikarstwa w tym czasie.
Zobacz też: Kod źródłowy Snapdragonów z 5G udostępniony w Sieci
Wiadomość, że Google zrzeka się opłat za dostarczanie reklam to światełko w tunelu dla mediów. Warto również przypomnieć, że serwis obiecał finansowe wsparcie dla organizacji, w tym medialnych, zajmujących się walką z fakenewsami na temat pandemii. Dodatkowo w zeszłym tygodniu firma ogłosiła, że w nagłych przypadkach przekaże fundusze na publikacje służące lokalnym społecznościom. Oznacza to, że zadba także o niszowe portale. Nie wiadomo jednak czy chodzi tu o te w skali globalnej, czy tylko w USA.
Źródło: Engadget