Metoda na Pirata

Xiaomi notuje duże zyski – wyniki finansowe firmy są świetne

2 minuty czytania
Komentarze

Xiaomi notuje duże zyski za czwarty kwartał zeszłego roku i to w praktycznie każdego segmentu prowadzonej przez siebie działalności. To także pierwszy raz w historii firmy, kiedy ta może się poszczycić tym, że ich roczny dochód przekroczył próg 200 mld juanów (RMB), czyli dużo ponad 11 miliardów złotych. Jak więc dobrze widać, firma ma powody do zadowolenia.

Xiaomi notuje duże zyski

Xiaomi notuje duże zyski
Fot. Xiaomi

Trzymając się faktów, roczny dochód Xiaomi wyniósł dokładnie 205,8 RMB, co jest wynikiem lepszym o  17,7 procent względem roku 2018. Jeżeli chodzi o skorygowany już zysk netto, to wzrost względem roku poprzedniego wyniósł aż 34,4 procent i wynosi 11,5 mld RMB (około 6,7 mld złotych). Xiaomi notuje duże zyski w ostatnim kwartale poprzedniego roku, bo całkowite dochody wzrosły w nim o 27,1 procent,  a skorygowany zysk netto o 26,5% procent względem czwartego kwartału roku 2018. Należy tutaj dodać, że to był najlepszy kwartał Xiaomi w 2019 roku. Firma podsumowała swoje wyniki za cały zeszły rok i prezentują się one następująco:

  • Całkowite dochody wyniosły około 205,84 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 17,7% r/r, osiągając konsensus rynkowy;
  • Zysk brutto wyniósł około 28,55 mld RMB, co oznacza wzrost o 28,7% r/r;
  • Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł 11,53 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8% r/r, przekraczając konsensus rynkowy;
  • Zysk na akcji wyniósł 0,0423 RMB;
  • Łączna kwota środków pieniężnych wyniosła 66 miliardów RMB.

Zobacz też: Suszarka do włosów i rąk od Xiaomi

Więcej smartfonów na rynku

Poprzedni rok był dla firmy wyjątkowo pracowity. W samym 2019 roku Xiaomi wypuściło w świat aż 124,6 miliony smartfonów. W samym ostatnim kwartale roku rynek trafiło aż 32,6 milionów telefonów. To wzrost względem czwartego kwartału roku 2018 o aż 30,5 procent. Jak podaje firma, Xiaomi osiągnęło najwyższy roczny wzrost sprzedaży, jeżeli pod uwagę weźmie się pięciu największych światowych producentów smartfonów. W 2019 po raz pierwszy firma postanowił wprowadzić także swoją strategię łączenia rynku smartfonów z IoT. Sprawiło to, że same produkty IoT oraz lifestylowe sprzedały się lepiej o 41,7 procent.

Źródło: Xiaomi informacja prasowa

Motyw