W czasie panującej epidemii koronawirusa coraz więcej firm i organizacji zachęca do zostania w domu. Kolejną z nich jest Światowa Organizacja Zdrowia. To z jej inicjatywy rozpoczęta została kampania #PlayApartTogether. WHO oraz przedstawiciele branży gier z całego świata zachęcają do zostania w domu i spędzenia tego czasu na grania.

#PlayApartTogether – kampania zachęcająca do zostania w domu i grania w gry wideo

kampania PlayApartTogether

Celem akcji jest dotarcie do jak największej liczny osób i zachęcenie ich, żeby zostały w domu. Od czasu ogłoszenia pandemii koronawirusa świat gier oraz streamingu przeżywa istne oblężenie. Dowodem tego są między innymi zmniejszenie jakości filmów na YouTube czy Netflix, a także ograniczenie prędkości pobierania gier z PlayStation Store. Jest to spowodowane w głównej mierze z faktu, że bardzo duża ilość osób zostaje całymi dnia w domu. Do takiej formy spędzania czasu zachęca również Światowa Organizacja Zdrowia, która razem z przedstawicielami branży gier wideo zorganizowała kampanię #PlayApartTogether. W ramach tej akcji w niektórych tytułach pojawią się specjalne wydarzenia oraz oferty, w których gracze mogą wygrać nagrody. Firmy biorące udział w kampanii zachęcają również do komunikowania się z bliskimi i znajomymi właśnie przez gry online lub media społecznościowe.

Zobacz też: Blizzard rozsyła ankietę o The Burning Crusade Classic

Organizacja akcji #PlayApartTogether przez WHO jest bardzo interesującym zwrotem w nastawieniu organizacji w sprawie gier wideo. Wszak niedawno Światowa Organizacja Zdrowia określiła uzależnienie od gier jako chorobę psychiczną, która wymaga profesjonalnego leczenia. Decyzja ta spotkała się z ostrą reakcją środowiska gamingowego. Wydaje się jednak, że organizacja takiej akcji może zmienić trochę światowy pogląd na gry wideo. Amerykański przedstawiciel WHO, Ray Chambers, dziękuje branży gamingowej za wsparcie społeczeństwa w trakcie obecnie trwającej pandemii koronawirusa COVID-19. Firmy biorące udział w akcji zgodnie twierdzą, że gry mają łączyć i obiecują wsparcie dla graczy w tym czasie. Wśród firm biorących udział w akcji znalazły się między innymi Activision Blizzard, Kabam, Snap Games, Amazon Appstore, Maysalward, Twitch, Unity, Dirtybit, Glu Mobile, Riot Games, YouTube Gaming, Jam City, SciPlay oraz Zynga.

Źródło: Venture Beat

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Marcin Nic

Pasjonat wszelkich urządzeń mobilnych i nowinek technologicznych. Sympatyk koszykówki zza wielkiego oceanu. W wolnej chwili widz seriali i filmów o tematyce wojennej z różnych okresów historycznych.