Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) współpracuje z Facebookiem, Microsoftem i Twitterem i wieloma innymi firmami technologicznymi. Wspólnie chcą zorganizować #BuildforCOVID19 hackathon. Wydarzenie to powierzy programistom zadanie stworzenia oprogramowania, które będzie w stanie sprostać konkretnym wyzwaniom związanym z pandemią COVID-19. Dzięki opracowanym rozwiązaniom możliwe, że zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa, oraz komfort ludzi.
#BuildforCOVID19 hackathon
No dobrze, ale nie wszyscy przecież wiedzą czym jest hackaton. Warto to więc wyjaśnić na samym początku: Jest to swego rodzaju konkurs. Programiści dostają określony czas na rozwiązanie konkretnego problemu. Po jego upływie sędziowie oceniają prace i wybierają te najlepsze. Na przykład celem może być stworzenie gry w jeden dzień. Programiści mogą pracować samemu albo dobierać się w zespoły. Liczą się głównie umiejętności i kreatywność. Taką imprezę można nazwać istną burzą mózgów, podczas której przedstawiane są nie tylko pomysły, ale także ich realizacja.
Zobacz też: Nowa funkcja YouTube Music dla fanów czytania
W tym przypadku impreza zorganizowana przez WHO będzie nosiła nazwę #BuildforCOVID19 hackathon. Jak zapewne się domyślacie, będzie się odbywała zdalnie. Swój udział można zgłaszać od dziś do 30 marca na oficjalnej stronie projektu. Organizatorzy zaproponowali kilka tematów:
- Zdrowie: Zajmij się szeregiem inicjatyw w zakresie zdrowia, w tym profilaktyką i zachowaniami higienicznymi (zwłaszcza w krajach i populacjach narażonych na ryzyko), wspieraniem pracowników służby zdrowia pracujących na pierwszej linii frontu, skalowaniem telemedycyny, śledzeniem kontaktów/strategiami ograniczania ryzyka, leczeniem i rozwojem diagnostyki.
- Populacje wrażliwe: Zespół problemów, z którymi borykają się osoby starsze i osoby o obniżonej odporności, takich jak dostęp do posiłków i artykułów spożywczych oraz wspieranie osób tracących pracę i dochody.
- Przedsiębiorstwa: Rozwiązywanie problemów, z którymi borykają się przedsiębiorstwa, aby utrzymać się na powierzchni, pomoc w przenoszeniu ich działalności do sieci.
- Wspólnota: Promowanie kontaktów z przyjaciółmi, rodziną i sąsiadami w celu zwalczania izolacji społecznej i cyfryzacji usług publicznych dla samorządów lokalnych.
- Edukacja: Alternatywne środowiska i narzędzia edukacyjne dla uczniów, nauczycieli i całych systemów szkolnych.
- Rozrywka: Alternatywy dla tradycyjnych form rozrywki, dzięki którym talent i publiczność mogą być bezpieczne i zdrowe.
To oczywiście jedynie sugestie. Organizatorzy zachęcają do kreatywności w wyborze tematów i tworzenie własnych.
Źródło: #BuildforCOVID19 hackathon