Znany polski tygodnik o tematyce społeczno-politycznej wkrótce zniknie z kiosków i będzie dostępny tylko online. 30 marca ukaże się ostatni papierowy numer. Treści od wydawcy tygodnika będą dostępne wyłącznie w formie cyfrowej, na co nie zdecydowała się, póki co konkurencja.
Jaki polski tygodnik wkrótce będzie dostępny tylko online?
Tygodnik Wprost od kwietnia nie będzie ukazywał się już w klasycznej formie. Treści pod marką Wprost mają pojawiać się wyłącznie w e-wydaniach tygodnika oraz na łamach portalu internetowego. Decyzję podjął zarząd spółki PMPG Polskie Media.
Sprawa ma szerszy kontekst, ponieważ łączy się z cyfrową transformacją i przewidywanym od lat końcem tradycyjnej prasy. Do ostatecznego zniknięcia gazet z kiosków jeszcze nie doszło, jednak pojawiają się już tytuły dostępne wyłącznie w formie online. Znaczna część przychodów wydawców najpopularniejszych polskich dzienników nie pochodzi ze sprzedaży papierowych wydań, a z subskrypcji cyfrowych prenumerat. Do podjęcia decyzji o zniknięciu Wprost z kiosków przyczyniła się epidemia koronawirusa i związane z nią problemy dla przedsiębiorców. Jeszcze bardziej spadła sprzedaż papierowych wydań, a także wartość powierzchni reklamowej na poszczególnych stronach. Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa, jaką znamy, odchodzi w przeszłość – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca Wprost. Tygodnik ma być nadal rozwijany, ale wyłącznie w wersji cyfrowej. Ta zostanie zaktualizowana pod względem formatu. Co z osobami, które mają wykupioną prenumeratę w klasycznej formie? Mają otrzymać propozycję konwersji na e-wydanie.
Czytaj także: Pierwszy dzień zdalnych lekcji. Efekt – awarie dzienników elektronicznych
Wprost to pierwszy duży, polski tygodnik opinii, który wkrótce będzie dostępny wyłącznie online. Pisma takie jak Sieci, Do Rzeczy, Newsweek oraz Polityka wciąż znajdziemy na półkach w kioskach, oraz sklepach. Pytanie, jak długo.
źródło: informacja prasowa