Łatwiejsze pisanie gier na Androida

Tworzenie gier i aplikacji na Androida stanie się znacznie łatwiejsze

Paweł Maretycz Newsy 24-03-2020

To może być najlepszy dzień dla mobilnych graczy i twórców gier na smartfony. Crytek ogłosił wcześniej wersję beta Cryengine dla Androida. Teraz natomiast Google chwali się licznymi ułatwieniami w pisaniu gier na smartfony. Być może w końcu staną się one godną platformą do mobilnego grania, a nie parodią poprzetykaną garścią perełek.

Łatwiejsze pisanie gier na Androida

Łatwiejsze pisanie gier na Androida

Przede wszystkim pojawiła się grupa nowych narzędzi dla systemu Android do tworzenia gier mobilnych. Należą do nich m.in. zmodernizowany system Android Studio System Trace profiler, nowe rozszerzenie Visual Studio oraz nowy Android GPU Inspector. Ten ostatni pozwoli twórcom zagłębić się w procesor graficzny Androida, aby zobaczyć szczegółowe informacje na temat etapów renderowania gry i liczników GPU. Różne API Google — w tym Google Play Billing, Android App Bundles i Play Instant — zostaną teraz skonsolidowane w nowym rejestrze pakietów gier.

Zobacz też: Konto premium w World of Tanks i World of Warships przez 14 dni za darmo

Jest też kilka nowych sposobów na dotarcie do większej liczby urządzeń i użytkowników. Obsługa natywnych symboli w konsoli Play Console, nowe spojrzenie na wydajność Androida oraz wprowadzenie usługi dostarczania zasobów Sklepu Play. To opiera się na istniejącej infrastrukturze App Bundle. Rozwiązanie to ma pomóc graczom szybciej wejść do gry podczas pobierania zasobów. Dodatkowo pomoże deweloperom obniżyć koszty hostingu i dostarczania zasobów do gry. Twórcy gier korzystający z Unity mają teraz dostęp do wszystkich funkcji Play Billing Library 2. Mam nadzieję, że przełoży się to na całą gamę płatnych gier pozbawionych reklam i mikrotransakcji.

Źródło: Engadget






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x