Analiza emocji jako część sztucznej inteligencji to zagadnienie będące ostatnio w centrum zainteresowania firmy Oppo. Popularny producent smartfonów poinformował o zdobyciu pierwszego miejsca w analizie nastrojów w tekście z mediów społecznościowych z kodem mieszanym w ramach międzynarodowego konkursu SemEval-2020.
Analiza emocji jako część AI według Oppo
Analizowanie nastroju w ramach AI pozwala zapewnić odpowiednie reakcje urządzeń, które są w bezpośredniej interakcji z człowiekiem. Efektem może być wyposażenie we wrażliwość emocjonalną, chociażby asystentów głosowych lub czatbotów. Narzędzia do badania emocji mogą pozwolić też firmom na uzyskiwanie lepszych analiz opinii o produktach czy przeprowadzanie badań konsumenckich.
Zespół badawczy z OPPO Research Institute zajął się analizą ludzkich emocji. Zespół firmy połączył specyficzną charakterystykę danych z otrzymanego zadania z zaawansowanym dostrajaniem i uczeniem modelu. Efekt to pierwsze miejsce na prestiżowym konkursie SemEval-2020. Zawody te odbywają się od 2001 roku, dotychczas miało miejsce 14 edycji. Uczestniczą w nich najlepsze uczelnie oraz instytucje badawcze z całego świata. Konkurs sponsoruje grupa Siglex, która funkcjonuje w ramach stowarzyszenia językoznawstwa informatycznego ACL. Jest to jedna z najbardziej wpływowych organizacji naukowych w tym zakresie.
Czytaj także: Smartfony Oppo ograniczą wydatki na gry nieletnim
To nie jedyny sukces zespołu badawczego firmy Oppo. W przeszłości również zdobywał on wyróżnienia i nagrody branżowe. Można tu wspomnieć, chociażby nagrodę zdobytą podczas Japanese-English Multilingual Patent Translation Championship 2019. Tony Chen, założyciel i dyrektor generalny OPPO powiedział, że w ciągu 3 lat jego firma przeznaczy 7 mld USD na prace badawczo-rozwojowe. Mają się one koncentrować na technologii 5G, sztucznej inteligencji czy rzeczywistości rozszerzonej.
źródło: informacja prasowa