Facebook to obecnie największy i najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie, z którego każdego miesiąca korzysta obecnie ponad 2,5 miliarda osób. Serwis Marka Zuckerberga jest jednocześnie jedną z największych platform reklamowych, którą chętnie wykorzystuje wiele firm. Dziś Facebook zapowiedział, że położy kres nieodpowiednim reklamom związanymi z koronawirusem.
Facebook i reklamy związane z koronawirusem – firma reaguje
Epidemia koronawirusa trwa w najlepsze. Dla wielu przedsiębiorców mogłaby nie skończyć się nigdy, bo zwęszyli oni sposób, jak na niej zarobić. Dziś Facebook zapowiedział, że reklamy promujące „leki na koronawirusa”, które oczywiście nie istnieją, nie będą akceptowane. Ponadto nie będą też zatwierdzane kreacje, których zadaniem jest wytworzenie poczucia powagi sytuacji, sugerując ograniczoną podaż (lub korzystające z innych metod nakłaniania do zakupu) produktów związanych z koronawirusem w celu przekonania użytkowników do natychmiastowego dokonania zakupu.
Jakby tego było mało, Facebook będzie jeszcze usuwać treści zawierające teorie spiskowe, które zostały oflagowane przez organizacje zdrowotne, a także oświadczenia, które wprowadzają zamieszanie w odniesieniu do dostępnych zasobów zdrowotnych. Media społecznościowe każdego dnia wypełniają się fałszywymi informacjami o COVID-19, więc ruch Facebooka można jedynie chwalić.
Źródło: Business Insider