Badanie, które zostanie wkrótce opublikowane przez Brown University, wykazało, że boty na Twitterze miały znaczący wpływ na negowanie zmian klimatycznych. Naukowcy stwierdzili, że około 25% wszystkich tweetów dotyczących kryzysu klimatycznego pochodziło od botów. Te natomiast podważały istnienie zmian klimatu i wpływowi człowieka na ten proces. Łatwo się domyślić, że takie poglądy są wielu dużym firmom na rękę. 

Boty problemem na Twitterze

Boty problemem na Twitterze

W badaniu przeprowadzonym przez zespół pod kierownictwem doktora Thomasa Marlowa zbadano około 6,5 miliona tweetów. Pochodziły one z ram czasowych związanych z decyzją prezydenta Trumpa o wyjściu z paryskiego porozumienia klimatycznego. Tweety te zostały skategoryzowane, a następnie przepuszczone przez narzędzie o nazwie Botometr w celu oszacowania, czy zostały wyprodukowane przez człowieka, czy przez bota. Inicjator badania przyznał, że pomysł na badanie wziął się z jego prywatnych przemyśleń. Nie mógł zrozumieć, dlaczego tak wiele osób zaprzecza zmianom klimatu, mimo że większość naukowców uznaje je za fakt. 

Nie przegap
Nie pozwól, by cię inwigilowano – zainwestuj w VPN!
polacy internet
Żyjemy w czasach, w których słowa „prywatność” i „internet” niekoniecznie idą w parze. W Sieci jesteśmy obserwowani cały czas, co oczywiście nie oznacza, że musimy się na to godzić. Są bowiem rozwiązania, które pozwalają ukryć swoją prawdziwą tożsamość w internecie i tym samym utrudnić osobom trzecim podglądanie naszych zachowań. Niewiele osób wie, że kilka lat temu […]

Zobacz też: Samsung nie mógł sobie wymarzyć lepszego roku – teraz tylko utrzymać passę

Boty były odpowiedzialne za 38% wszystkich tweetów wymieniających fałszywą naukę i 28% tweetów o Exxonie. Przyglądając się tweetom wspierającym naukę i aktywizm klimatyczny, autorzy stwierdzili, że tylko 5% z nich pochodziło od botów. Automatycznie generowane treści same w sobie niekoniecznie są złe. Chyba że są sprzeczne z faktami. W tym przypadku natomiast błędne informacje docierają do wielu ludzi i mają na nich wpływ. Chociaż autorzy nie potrafili definitywnie określić, kto stoi za kontami botów i jaki wpływ mają, odkryli, że wielu z nich miało dziesiątki tysięcy zwolenników. Takie konta mają tendencję do podążania za sobą i rozpowszechniania fałszywych informacji w tak zwanych komorach echa. Niezależnie od tematu, badacze pokazali, że ludzie wciąż wierzą i rozpowszechniają te błędne informacje, ponieważ uważają, że istnieje ważna alternatywna opinia.

Źródło: TechSpot




Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.