technologia pin on mobile

Nowa technologia PIN on Mobile – czy będzie rewolucją na rynku płatności?

2 minuty czytania
Komentarze

Pierwsza transakcja PIN on Mobile została przeprowadzona przez firmy Fiserv oraz Visa. Nowa technologia płatności ma uprościć przyjmowanie należności przez przedsiębiorców, także tych najmniejszych. Do bezpiecznego przetwarzania transakcji twórcy technologii wykorzystują oprogramowanie EMV od PayCore.

Jak działa technologia PIN on Mobile?

Nowa metoda płatności ma zwiększyć wykorzystanie mobilnych urządzeń jako terminali płatniczych. Dzięki PIN on Mobile przedsiębiorcy mogą przyjmować płatności bezgotówkowe, niezależnie od kwoty, na smartfonie lub tablecie. Nie jest potrzebny klasyczny terminal lub żaden inny, dodatkowy sprzęt. Technologia PIN on Mobile w zamyśle ma ułatwić działalność m.in. małym przedsiębiorcom. Będą mogli oni w bardzo łatwy sposób zacząć przyjmować płatności kartą. Usatysfakcjonowani mogą być też usługodawcy działający w terenie.

technologia pin on mobile

Firma Fiserv przeprowadziła niedawno pierwszą transakcję przy wykorzystaniu metody PIN on Mobile. Przy opracowywaniu samej technologii brały udział także takie podmioty, jak Visa, Samsung oraz PayCore. Obecnie technologia przeszła testy bezpieczeństwa i jest pilotażowo wdrażana w Polsce. Płatności zbliżeniowe są coraz bardziej powszechne, jednak ponad 23 miliony mikroprzedsiębiorców w samej Europie nie zawsze posiada terminale umożliwiające ich przyjmowanie. Dbamy o to, aby żaden przedsiębiorca nie został pominiętypomagamy w prowadzeniu działalności z wykorzystaniem płatności bezgotówkowych, przekształcając smartfony w urządzenie do przyjmowania transakcji kartowych – tłumaczy John Gibbons, jeden z dyrektorów firmy Fiserv.

Czytaj także: Jakie metody płatności będą najpopularniejsze w 2030 roku?

Fiserv posiada oficjalną zgodę Visa na autoryzowanie płatności zbliżeniowych za pomocą kodu PIN na ekranie smartfona lub tabletu. Technologia PIN on Mobile według zapowiedzi zaczyna być już dostępna na niektórych urządzeniach Samsunga. Marcin Garbarczyk, dyrektor ds. marketingu i strategii w Samsung Electronics Polska twierdzi, że nowa usługa jest kamieniem milowym dla osób prowadzących nowoczesne przedsiębiorstwa.

źródło: informacja prasowa

Motyw