Według najnowszych plotek gry Activision będą na wyłączność w Google Stadia. W zeszłym tygodniu poinformowaliśmy Was o odejściu Activision Blizzard z usługi GeForce Now. Oczywiście Nvidia wyjaśniła w komunikacie, dlaczego korporacja podjęła taką, a nie inną decyzję. Ciężko jednak w to nadal w to uwierzyć. Jeśli faktycznie pogłoski są prawdziwe, to działania wydawcy gier mogą stać się precedensem, który pogrzebie streaming gier.

Czy gry od Activision pojawią się na wyłączność w Google Stadia?

Activision w Google Stadia

Jeśli plotki o przejściu Activision do Google Stadia okażą się prawdziwe, to będzie to bardzo dziwna decyzja korporacji. Na tę chwilę wygląda na to, że usługa streamingowa od Google jest totalną porażką, a ostatnie ciągłe problemy nie napawają optymizmem. Dość powiedzieć, że dopiero po trzech miesiącach pojawiła się pierwsza aktualizacja, której wręcz domagali się użytkownicy. Jeśli Activision faktycznie planuje przenieść wszystkie swoje tytuły na tę platformę streamingową, to może to być strzał w stopę dla korporacji. Usługa nie działa zbyt dobrze, a konkurencyjny GeForce Now zbiera zewsząd dobre opinie. Trudno sobie wyobrazić, żeby jakakolwiek gra Acivision zdołała przyciągnąć nowych użytkowników do Google Stadia. Wszak wiele z nich to pozycje sieciowe, w których najmniejsze opóźnienia są na wagę złota.

Zobacz też: Pecetowa wersja Assassin’s Creed Syndicate już wkrótce będzie dostępna za darmo

Jeśli jednak informacja ta okaże się prawdziwa, to możemy spodziewać się sporych konsekwencji dla całej branży gier. Może to wywołać podobny problem, występujący obecnie w streamingu wideo. Wiele różnych firm postanowiło stworzyć własne usługi strumieniowe, jednak konkurencja sprawia, że filmy i programy telewizyjne są ciągle przerzucane z jednej usługi do drugiej. Nic jednak dziwnego, skoro każda korporacja chce mieć jak największy udział na rynku usług streamingowych, które są coraz bardziej popularne. Zawarcie umowy Activision z Google może ustanowić precedens, w którym pozycje będą pojawiać się wyłączność, w celu przyciągnięcia klienta. Efekt takiego działania może być jednak odwrotny od zamierzonego. Gracze nie będą chcieli płacić kilku abonamentów tylko po to, żeby mieć możliwość zagrania w swoje ulubione tytuły.

Źródło: CCN

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Marcin Nic

Pasjonat wszelkich urządzeń mobilnych i nowinek technologicznych. Sympatyk koszykówki zza wielkiego oceanu. W wolnej chwili widz seriali i filmów o tematyce wojennej z różnych okresów historycznych.