W polskich bankach jest już wdrażana nowa funkcja systemu Blik. Chodzi o usługę Prośba o przelew, która została zapowiedziana pod koniec 2019 roku. Nowa funkcja pozwala użytkownikom wysyłać oraz odbierać prośby o przelew.

W jakich bankach jest dostępna nowa funkcja systemu Blik?

Wczoraj o udostępnieniu usługi Prośba o przelew poinformował ING Bank Śląski. W jednym dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na kwotę do 500 zł – czytamy w komunikacie wydanym przez bank. Tuż przed ING był mBank, który chwali się, że jako pierwszy w kraju udostępnił nową funkcję systemu Blik swoim klientom. O planach wdrożenia do aplikacji polskich banków usługi typu Request for payment już pisaliśmy. Teraz nie mówimy już o planach, a o funkcji, która staje się dostępna dla klientów. Można się spodziewać, że wkrótce do ING i mBanku dołączą też kolejne placówki w Polsce, które obsługują system Blik.

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]
blik nowa funkcja

Usługa Prośba o przelew jest darmowa. Można z niej skorzystać z poziomu aplikacji mobilnej banku. Funkcja pozwala na wysłanie do odbiorcy wybranego z listy kontaktów informacji z prośbą o przelanie środków. Podajemy kwotę oraz dane, za co chcemy się rozliczyć. Odbiorca otrzymuje wtedy na telefonie powiadomienie i może zaakceptować lub odrzucić prośbę. Ma na to 72 godziny. Prośba o przelew rozszerza możliwości, jakie dawały szybkie przelewy na telefon Blik.

Czytaj także: Xiaomi wydaje oświadczenie w sprawie tworzenia konkurencji dla Sklepu Play

Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank – komentuje Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

źródło: informacje prasowe




Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.