Styczeń za nami. Pierwszy miesiąc 2020 roku właśnie się kończy, więc… czas podsumować 2019 rok. Tak tych podsumowań było już wiele, ale tym razem Counterpoint pokazał nam to najważniejsze. Globalna sprzedaż smartfonów wyznacza tak naprawdę liderów mobilnego rynku i nie zaskoczę Was, że na szczycie nic się nie zmieniło. Jednak dalej przyszedł czas na przetasowania. Tuż za podium też pojawiło się kilka niespodzianek, więc przejdźmy do konkretów i liczb, jakimi mogą pochwalić się poszczególne firmy.

Huawei mimo przeciwności losu wyprzedziło Apple w 2019 roku

Samsung pozostaje liderem mobilnego rynku. Jednak drugie miejsce już ostatecznie należy do Huawei, które w 2019 roku sprzedało więcej smartfonów niż Apple. Kwartał po kwartale Chińczycy wyprzedzali Amerykanów i nawet rewelacyjna końcówka roku okazała się niewystarczająca, aby obronić drugą lokatę. Niemniej czwarty kwartał też jest zaskakujący i pokazuje, jak Apple rewelacyjnie trafiło w gusta klientów swoimi nowościami. Naturalnie to podstawowy iPhone 11 stanowi lwią część ostatecznego wyniku. Taki początek sprzedaży nowej serii może sprawić, że Huawei niezbyt długo będzie cieszyć się ze swojego miejsca. Kolejny producent, który może być z siebie dumny, to Realme. Tania, pochodna marka Oppo rewelacyjnie się sprzedaje w takich krajach jak Indie i niewykluczone, że podobnie będzie w Polsce, gdy tylko Chińczycy do nas dotrą.

Nie przegap
Nie pozwól, by cię inwigilowano – zainwestuj w VPN!
polacy internet
Żyjemy w czasach, w których słowa „prywatność” i „internet” niekoniecznie idą w parze. W Sieci jesteśmy obserwowani cały czas, co oczywiście nie oznacza, że musimy się na to godzić. Są bowiem rozwiązania, które pozwalają ukryć swoją prawdziwą tożsamość w internecie i tym samym utrudnić osobom trzecim podglądanie naszych zachowań. Niewiele osób wie, że kilka lat temu […]

Zobacz też: Czy Huawei Mate 30 Pro to wytrzymały smartfon?

W czołówce zdecydowanie najgorzej poradziło sobie LG. Firma zanotowała spory spadek sprzedaży, co sami Koreańczycy tłumaczą niezrozumiałym brakiem zainteresowania ich średniakami. Może podpowiecie, co ten producent powinien poprawić, aby znowu wrócić na dobre tory?

Źródło: GSM Arena, Counterpoint




Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.