Huawei xiaomi procesory

Coraz więcej firm ogranicza pracownikom wyjazdy do Chin

2 minuty czytania
Komentarze

Coraz więcej firm podejmuje środki ostrożności przeciwko koronawirusowi. Nic więc dziwnego, że starają się ograniczać podróże do Chin swoich pracowników. Facebook i Razer wstrzymały wszystkie nieistotne podróże do kraju, a LG wprowadziło całkowity zakaz. Te środki ostrożności mają zapobiec przedostaniu się wirusa do innych krajów. Oczywiście niecałe Chiny są zagrożone, jednak wiele firm wychodzi z założenia, że lepiej dmuchać na zimne.

Firmy ograniczają wyjazdy do Chin

Firmy ograniczają wyjazdy do Chin


Stany Zjednoczone poradziły Amerykanom, aby ponownie rozważyli odwiedzenie Chin. Po tym ostrzeżeniu Facebook poprosił pracowników o wstrzymanie nieistotnych podróży do Państwa Środka. Pomimo tego, że jest to jedna z wielu zachodnich stron internetowych zakazanych w kraju Wielkiego Muru, Facebook posiada biura w Chinach, a lokalni dostawcy produkują swoje zestawy VR Oculus.

Z dużą dozą ostrożności, podjęliśmy kroki w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników.

— powiedział rzecznik prasowy Facebooka.

Inna amerykańska firma technologiczna, Razer, wdraża podobne środki ochronne.  Południowokoreański gigant LG w międzyczasie zakazał wszystkim pracownikom wyjazdów do Chin, doradzając osobom wyjeżdżającym w interesach jak najszybszy powrót do kraju, a koreański producent układów scalonych SK Hynix również nakłania pracowników do unikania niepotrzebnych podróży.

Zobacz też: Dying Light: Bad Blood na PC za darmo

Takie decyzje mają szereg przyczyn. Przede wszystkim mają ochronić pracowników firmy przed zarażeniem. Tym samych ochraniają cały kraj przed zbędnym ryzykiem. Oczywiście podróże między Chinami a innymi państwami wciąż się odbywają. Z tego powodu w skali kraju to niewiele zmienia. Jednak żadna firma nie chce ryzykować sytuacji, w której to ona jest odpowiedzialna za przedostanie się groźnego wirusa na teren innego państwa. Byłaby to wizerunkowa śmierć danego przedsiębiorstwa.

Źródło: TechSpot

Motyw