Subskrypcje negatywnie ocenione przez deweloperów gier wideo

2 minuty czytania
Komentarze

Nie od dziś wiadomo, że wszelkiego rodzaju subskrypcje zyskują na popularności. Zostały one jednak negatywnie ocenione przez deweloperów gier wideo. Jak widać nie wszystkim się to podoba, co wynika z ankiety przeprowadzonej podczas Game Developers Conference. W badaniu wzięło udział 4000 osób związanych z branżą gier komputerowych. Czym argumentowali swoje wybory?

Subskrypcje negatywnie ocenione przez deweloperów – co to znaczy dla branży gier wideo?

subskrypcje negatywnie ocenione przez deweloperow gier wideo

Popularność takich serwisów jak Netflix czy Spotify sprawiła, że model subskrypcji zaczął pojawiać się również w branży gier komputerowych. Nic dziwnego, bowiem wielkie korporacje zauważyły, że ludzie chętnie opłacają comiesięczny abonament. Oczywiście warto wspomnieć, że potencjalny klient musi zostać zachęcony przedłużaniem subskrypcji. I chociaż można spotkać wiele osób, dla których rozwiązanie takie jest idealne, tak nie każdy jest zadowolony z popularyzacji takich usług jak Xbox Game Pass czy Origin Access. Jak się okazuje, 25% ankietowanych stwierdziło, że abonamenty spowodują obniżenie wartości gier. Kolejne 25% zauważyło jednak, że usługi takie nie stwarzają żadnego problemu studiom zajmującym się tworzeniem gier. Jeden z deweloperów poruszył również kwestię finansową funkcjonujących subskrypcji. Według niego to właściciele platformy zarabiają ogromne sumy. Niestety bardzo mała część przekazywana jest twórcom, a ich trud włożony w stworzenie gry komputerowej powinien być wynagrodzony. Według deweloperów subskrypcje pomagają w znaczący sposób dużym produkcjom zdobyć popularność, na czym jednak tracą gry Indie.

Zobacz też: Ligi gier Activision i Blizzard tylko na YouTube – Google pokazuje pazur

Nic więc dziwnego, że subskrypcje zostały negatywnie ocenione przez deweloperów gier wideo. Wiele osób woli opłacić abonament za stosunkowo niską kwotę, aniżeli płacić pełną cenę za jeden tytuł. Przez takie podejście cierpi na pewno wielu deweloperów, których gry kupowane są dopiero gdy ich cena spadnie do odpowiedniego poziomu lub gdy dołączą do jednej z subskrypcji. Sam fakt, że za niską cenę klient otrzymuje możliwość ogrania bardzo wielu tytułów wpływa istotnie na podjętą decyzję. Jednak coraz większa popularność takiego modelu może sprawić, że niedługo pudełkowe wersje gier staną się reliktem przeszłości.

Źródło: GDC

Motyw