Z badania Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony wynika, że Polacy coraz częściej wymieniają smartfony na nowe. Stare modele w wielu przypadkach nie są sprzedawane ani wyrzucane, tylko… chowane do szuflady. Odpowiedzi respondentów ujawniają też, jaka usterka stanowi najczęstsze uszkodzenie smartfona.
Polacy coraz częściej wymieniają smartfony
Rynek urządzeń mobilnych jest w naszym kraju bardzo duży – w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku, sprzedano ich ponad 6,75 miliona. Jak korzystają z nich Polacy? Badanie pokazało, że smartfona posiada w Polsce prawie 80% osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń. Polacy są też coraz bardziej na czasie – w większości korzystają z telefonów, które są nie starsze niż 2 lata (4/5 respondentów). Co ciekawe, średnio Polak chowa w szufladzie 2 nieużywane smartfony, głównie jako sprzęt zapasowy lub bez konkretnego celu. Prawie 2/3 respondentów (62%) ma łącznie (w szufladzie i w użytku) aż 3 smartfony – czytamy w analizie wyników badania.
Polacy korzystają z akcesoriów ochronnych, ale nie zawsze jest to wystarczające
Respondenci wypowiadali się także na temat tego, czy chronią swoje smartfony. Tylko 4% badanych twierdziło, że nie stosuje żadnej ochrony. Mimo to prawie połowa ankietowanych przyznała, że zdarzyło jej się uszkodzić smartfona. Większość tych wypadków miała miejsce w domu. Uszkodzenia powstały po wyślizgnięciu się urządzenia z ręki lub jego zalaniu. Mniej niż połowa respondentów, którym zdarzyło się uszkodzić smartfona, zdecydowała się na naprawę urządzenia. Większość uznała, że koszty są zbyt wysokie.
Czytaj także: Xiaomi wspomaga obszar dotknięty koronawirusem
Badanie zostało przeprowadzone online na reprezentatywnej grupie 1002 osób w wieku 18-60 lat przez firmę Kantar. Zleceniodawcą była firma Digital Care.
źródło: informacja prasowa