weryfikacja behawioralna ing

Weryfikacja behawioralna ma poprawić bezpieczeństwo bankowości online w ING

2 minuty czytania
Komentarze

ING Bank Śląski wdrożył w swojej bankowości internetowej nowe rozwiązanie, jakim jest weryfikacja behawioralna. Ma być to sposób na wykrycie próby oszustwa, gdy osoba nieuprawniona będzie próbowała wykonać transakcję. Nowy sposób weryfikacji ma być oparty na porównaniu zachowań na koncie z typowym sposobem użytkowania konta przez jego właściciela.

Czym jest weryfikacja behawioralna?

weryfikacja behawioralna ing

Weryfikacja behawioralna ING pozwala na analizę sposobu, w jaki użytkownik korzysta z urządzenia podczas dokonywania operacji na swoim koncie. Chodzi o szybkość pisania na klawiaturze czy ruchy kursora na ekranie. Sprawdzane mają być także szybkość przewijania tekstu i sposób trzymania urządzenia. Bank nie ma sprawdzać, co robi użytkownik na swoim koncie, tylko w jaki sposób korzysta z bankowości online. Ma to pozwolić na stworzenie unikalnego profilu klienta, który będzie trudno podrobić. Gdyby ktoś nieuprawniony wykonywał operację na koncie, bank może w porę się o tym dowiedzieć. Wszystko dzięki wychwyceniu, że zachowanie danej osoby znacząco różni się od typowego użytkowania bankowości internetowej przez klienta, który jest właścicielem konta.

Czytaj także: Snapchat będzie miał wyłączność na Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020

Bezpieczeństwo w bankowości internetowej jest kluczowe dla klientów, dlatego stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Od kilku tygodni zapraszamy użytkowników Mojego ING, aby wyrazili zgodę na zbieranie danych przez bank, w ramach weryfikacji behawioralnej. Dzięki temu wkrótce będziemy mogli w dodatkowy sposób zabezpieczać wykonywane transakcje oraz dostęp do bankowości internetowej. W ten sposób będziemy przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING – tłumaczy Tomasz Chmielewski, Główny Ekspert DigitalEcosystem w ING Banku Śląskim.

źródło: informacja prasowa

Motyw