LastPass został zhakowany

Menadżer haseł LastPass wraca do normy po awarii

2 minuty czytania
Komentarze

Menedżer haseł LastPass powrócił do stanu sprzed awarii, która dotknęła użytkowników w ciągu weekendu. Raporty o problemach z logowaniem pojawiły się na Twitterze i Redditcie, a także na oficjalnych forach usługi. To spowodowało wszczęcie dochodzenia przez firmę, która twierdzi, że problem został rozwiązany.

Problemy LastPass

Usługi zarządzania hasłami, takie jak LastPass, zapewniają wygodę i bezpieczeństwo dla utrzymania naszej obecności w Internecie. Jednak usterka techniczna może przełożyć się na frustrację użytkowników, którzy w danym momencie nie są w stanie uzyskać dostępu do swoich haseł. Na szczęście wydaje się, że problem ten dotknął tylko niewielkiego procenta użytkowników. Według raportów niektórzy użytkownicy przez ostatnie kilka dni mieli problemy z zalogowaniem się do serwisu. Problem dotyczył klientów domowych i korporacyjnych. Użytkownicy powoływali się na problemy z automatycznymi serwerami usługi. Zgłaszali przy tym następujący błąd podczas próby logowania:

Podczas kontaktowania się z serwerem LastPass wystąpił błąd. Proszę spróbować ponownie później.

Zobacz też: Disney „bierze się” za osoby sprzedające maskotki Baby Yody

Na szczęście firma rozwiązała ten problem i wszystkie osoby, które miały trudności z logowaniem się już mogą bez problemu korzystać z tej usługi.

Potwierdziliśmy, że problem został rozwiązany całkowicie i wszystkie systemy są w 100% sprawne.

Firma dodała także, że wewnętrzne dochodzenie w sprawie problemu zostanie przeprowadzone wraz z odpowiednimi ulepszeniami systemów w celu zapobieżenia lub zminimalizowania jego ponownego wystąpienia w przyszłości. Sytuacja ta pokazuje słabość tego typu menadżerów haseł. Niestety, jedyną, równie bezpieczną alternatywą byłoby zapamiętywanie bardzo długich i skomplikowanych ciągów znaków. To natomiast zwykle nie jest możliwe.

Źródło: TechSpot

Motyw