Kiedyś narodziny dziecka wiązały się z obowiązkową wizytą rodziców w urzędzie. Opcja, jaką jest rejestracja noworodka przez internet, pojawiła się w 2018 roku. Teraz Ministerstwo Cyfryzacji podaje dane obrazujące popularność tej funkcji.

Rejestracja noworodka przez internet – ilu rodziców skorzystało z tej możliwości?

rejestracja noworodka przez internet

Ministerstwo Cyfryzacji chwali się, że coraz więcej Polaków korzysta z możliwości rejestracji noworodka bez wizyty w urzędzie. Od 1 czerwca 2018 roku do tej pory przez internet zarejestrowano 70 tysięcy dzieci. Tylko w pierwszych 16 dniach stycznia rodzice zgłosili na internetowej platformie prawie 2300 dzieci. Dla porównania, w 2019 roku przez cały styczeń zarejestrowano 3663 maluchów. Początek roku wskazuje na to, że coraz więcej rodziców będzie rezygnowało z wizyty w urzędzie przy okazji narodzin swojego dziecka.

Nie przegap
Nie pozwól, by cię inwigilowano – zainwestuj w VPN!
polacy internet
Żyjemy w czasach, w których słowa „prywatność” i „internet” niekoniecznie idą w parze. W Sieci jesteśmy obserwowani cały czas, co oczywiście nie oznacza, że musimy się na to godzić. Są bowiem rozwiązania, które pozwalają ukryć swoją prawdziwą tożsamość w internecie i tym samym utrudnić osobom trzecim podglądanie naszych zachowań. Niewiele osób wie, że kilka lat temu […]

Jak zarejestrować noworodka online?

Do rejestracji malucha przez internet potrzebujemy Profilu Zaufanego. Następnie należy wejść na stronę www.gov.pl. Tam wybieramy opcję Mój GOV i logujemy się Profilem Zaufanym, a następnie klikamy w opcję zgłoszenie urodzenia dziecka. W otwartej stronie możemy oświadczyć, że jesteśmy rodzicem, sprawdzić poprawność danych osobowych dziecka, wybrać adres zameldowania malucha i sposób odbioru jego dokumentów.

Czytaj także: Wypożyczalnia aut elektrycznych się wycofuje, bo… w Polsce taki biznes się nie opłaca

Na podstawie elektronicznego zgłoszenia kierownik Urzędu Stanu Cywilnego sporządza akt urodzenia oraz inne dokumenty – jeden bezpłatny odpis skrócony aktu urodzenia, powiadomienie o nadaniu numeru PESEL i – jeśli maluch został zameldowany – także zaświadczenie o zameldowaniu – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski w komunikacie zamieszczonym na rządowej stronie. – Wszystkie te dokumenty rodzice mogą dostać drogą elektroniczną. Do wyboru mają także osobisty odbiór na poczcie lub w urzędzie – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

źródło: gov.pl




Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.