Drobnostki – tak wyglądają aktualizacje najważniejszych usług Google, a więc też YouTube’a. Najpopularniejszy serwis, gdzie to użytkownicy publikują filmy, nie może drastycznie się zmieniać. Dlatego otrzymujemy pojedyncze nowości, których wciąż cały świat nie poznaje jednocześnie. Tym razem taką zmianę stanowią filtry w sekcji z filmami z naszych subskrypcji. Google chce ułatwić docieranie do interesujących nas pozycji, więc na swój sposób wprowadza kategoryzację. Nie jest to typowe szufladkowanie filmów, z którym mogliście spotkać się wcześniej.

Filtry sekcji subskrypcji w YouTube ułatwiają życie

Nowo wprowadzone filtry na YouTube sprowadzają się do wyboru następujących filmów/pozycji:

  • wszystkie, czyli tak, jak jest teraz
  • dzisiejsze, czyli nazwa zdradza wszystko – filmy z ostatnich 24 godzin
  • kontynuuj oglądanie – wszystkie filmy, które zostały odtworzone, ale nieobejrzane do końca
  • nieogląda – wszystkie filmy, których nie zaczęliśmy odtwarzać
  • na żywo – też nie wymaga tłumaczenia
  • posty – wiadomości od śledzonych kanałów

Powyższe kategorie, stanowiące nowe filtry, są na tyle proste, że dla wielu osób faktycznie mogą okazać się przydatne.

Zobacz też: Redmi 9 bez Snapdragona, ale może to dobrze? Poznajmy Helio G70.

W ten sposób zaczynamy też dogłębniej poznawać sposób prowadzenia przez YouTube nowej kategoryzacji. Google od pewnego czasu stosuje tak zwane tematy, dokładnie analizujące, co faktycznie oglądamy i na tej podstawie sugeruje na kolejne produkcje z nimi związane. Niemniej nie wszyscy mogą jeszcze poznać przedstawione powyżej filtry. Te pojawiają się powoli na iOS, a w najbliższym czasie mają dotrzeć do użytkowników Androida. Tradycyjnie wersja aplikacji nie ma większego znaczenia – zmiana regulowana jest na serwerach.

Źródło: XDA Developers

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.