Facebook jest obecnie zakazany w Chinach. Jednak nie oznacza to, że nie może on w inny sposób wykorzystać potencjału Państwa Środka. Wiele chińskich firm chce skorzystać z globalnej obecności społecznego giganta i potężnych narzędzi reklamowych. Pomogą im one wyprzedzić konkurencję i rozszerzyć swoją bazę klientów. Nic więc dziwnego, że Facebook tworzy zespół, który zajmuje się ich sprawami.

Facebook dużo zarabia w Chinach

Facebook dużo zarabia w Chinach

Pomimo krytyki Zuckerberga wobec regionu i jego tendencji do rządzenia dużymi platformami z cenzurą i ścisłymi zasadami, Facebook buduje nowy zespół inżynierów w Singapurze. Jego jedynym celem będzie prowadzenie działalności reklamowej w Azji Południowo-Wschodniej. Reuters zauważa, że największym wyzwaniem będzie opracowanie narzędzi zakupu. Jest to ciężkie zadanie z powodu licznych ograniczeń internetowych nałożonych przez rząd. Chiny są drugim co do wielkości źródłem przychodów po Stanach Zjednoczonych. Serwis zarabia w tym kraju około 5 miliardów USD rocznie na reklamach.

Zobacz też: Niezniszczalna bateria litowo-jonowa opracowana przez naukowców

Podczas gdy Zuckerberg nie jest w stanie obsługiwać Facebooka w Chinach, firmy, takie jak właściciel TikTok, ByteDance, używają narzędzi reklamowych Facebooka, aby propagować go wśród globalnej publiczności. W drugiej połowie 2019 roku ByteDance przesunął się w kierunku budowania własnej działalności reklamowej, aby konkurować z Facebookiem. Pozostawia to jednak wiele małych startupów, które potrzebują mocy Facebooka, aby osiągnąć widoczność w zatłoczonym, globalnym krajobrazie. Według Raggyego Lau, który prowadzi małą agencję reklamową w Chinach, obsługującą 30 firm, w tym roku i w kolejnych latach Facebook będzie widział znaczący popyt na swoje narzędzia reklamowe.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.