Podejście Facebooka do reklam politycznych nie zmieni się w najbliższym czasie. Jednak firma obiecuje, że zwiększy przejrzystość i pozwoli ludziom wybierać, czy chcą, żeby się im one wyświetlały. Facebook oficjalnie uważa, że lepiej, aby przyszli liderzy mieli głos, który trafi do potencjalnych wyborców. Co prawda serwis obiecywał, że zakaże kłamstw w reklamach politycznych, jednak nie wygląda na to, żeby się śpieszył z wprowadzeniem nowych zasad.

Facebook pozwoli wyłączyć reklamy polityczne

Facebook wyłączenie reklam politycznych

W swoim wpisie na blogu Facebook ogłosił, że utrzyma swoją kontrowersyjną politykę reklamową, wraz ze wszystkimi narzędziami do mikrotargetowania, które pozwalają reklamodawcom politycznym kontrolować swój zasięg do bardzo małych grup ludzi w oparciu o konkretne kryteria. Dla porównania Twitter zdecydował się całkowicie zakazać reklam politycznych. Natomiast Snap i Google wzięły na swoje barki weryfikację prawdziwości reklam. Można więc powiedzieć, że Facebook działał pod silną presją pozostałych firm z branży i najzwyczajniej zrobił to, na co pozwala politykom w reklamach: skłamał, żeby dobrze wypaść.

Zobacz też: Premiera Cat S32 – smartfona do zadań specjalnych

Jedyne zmiany, jakie nadchodzą, to małe poprawki, takie jak zwiększona przejrzystość dla jego biblioteki reklam. Ze względu na to, że wielu użytkowników poprosiło o możliwość ograniczenia ilości reklam politycznych na serwisie, firma obiecuje, że będzie dążyć do tego w najbliższych miesiącach zarówno dla użytkowników Facebooka i Instagrama. Tylko… skąd mamy mieć pewność, że dotrzyma tej obietnicy? W końcu deklaracje o blokowaniu reklam zawierających kłamstwa także się pojawiały. Jednak żeby być uczciwym, trzeba tutaj przytoczyć także argumentację firmy za utrzymaniem takiego stanu rzeczy. Serwis twierdzi, iż zbadał kilka możliwości i doszedł do wniosku, że ograniczanie reklam i narzędzi kierowania pozbawi organizacje non-profit i mniej popularnych polityków wpłynie negatywnie na ich siłę przebicia. I bardzo ładnie, ale przecież wg poprzedniej propozycji wciąż mogliby oni umieszczać reklamy w ramach serwisu. Po prostu pozbawione kłamstw.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.