Ponowne wydania dwóch pierwszych gier z serii DOOM przez Bethesdę dostały aktualizację, która ma na celu dogonienie oryginałów w kluczowych obszarach. Dodatkowo producent zdecydował się także na poprawki także względem wydań podstawowych. Dzięki temu nie będą już produktami uznawanymi za gorsze w porównaniu do wersji sprzed 27 lat.

Aktualizacja dla DOOM

Aktualizacja dla DOOM

 

Największą ich zaletą jest dodanie obsługi dodatków, które są obsługiwane nawet w wersjach na smartfony. Oznacza to, że dowolny stary plik WAD będzie działał zarówno na PC, jak i na Androidzie. Niestety, w tej kwestii gracze konsolowi będą musieli obejść się smakiem. Dodatkowo dojdą także modyfikacje dostępne bardziej oczywistą drogą, czyli dostępne z menu gry. Wstępna selekcja obejmuje dwa mody Final Doom: The Plutonia Experiment i TNT: Evilution. Dodatkowo będzie można zainstalować także modyfikacje jak No Rest for the Living i John Romero’s Sigil. Inne pakiety mają pojawić się w przyszłości. Dodatkowo deweloperzy znoszą ograniczenia silników MegaWAD, a nawet wprowadzają odtwarzanie MIDI w czasie rzeczywistym, aby zachować niestandardową muzykę w niektórych modach.

Zobacz też: Coolpad Legacy 5G – tanie 5G wjeżdża na salony

To jednak wciąż nie koniec nowości. Oba tytuły DOOM działają teraz na wszystkich platformach z prędkością 60 klatek na sekundę zamiast wcześniejszych 35 FPS. Istnieje możliwość dopasowania proporcji obrazu do 4:3 znanych z oryginalnej gry. Dodano także opcję szybkiego zapisu. Funkcja Level select pozwala na przejście do ulubionej mapy. Dodatkowo obie gry dostaną menu ekwipunku dostosowane do kontrolerów. W ten sposób te klasyczne gry staną się znacznie przyjemniejsze dla współczesnego gracza.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.