Facebook pozornie sprzeciwia się reklamom antysczepionkowców. Okazuje się jednak, że na niektóre z nich przymyka oko. BuzzFeed News dowiedział się, że firma zajmująca się medycyną alternatywną Earthley prowadzi na Facebooku i Instagramie reklamy. Zniechęca ona do korzystania ze szczepionki na krztuśca, fałszywie twierdząc, że są one niebezpieczne. Dodatkowo jako alternatywę proponuje ona swoje produkty.

Facebook umieszcza reklamy przeciwne szczepieniom

Facebook antyszczepionkowcy

Reklamy wydają się naruszać politykę Facebooka, który zakazuje reklamy z treścią obaloną przez zewnętrzne zespoły sprawdzające fakty lub organizacje o szczególnym doświadczeniu. Dlatego zakaz ten z samej definicji obejmuje reklamy firm żerujących na nieuctwie antyszczepionkowców. Tym bardziej że nie chodzi tu jedynie o naciąganie ludzi na pieniądze, a na nakłanianie ich do ryzykowaniem życia ich dzieci. Earthley promuje również antyszczepionkowe bzdury poprzez swoje publiczne konta i grupy, chociaż Facebook ma już tendencję do bagatelizowania tych treści. Jednak Facebook nie zgadza się z tą interpretacją. Rzecznik powiedział, że reklamy te nie naruszają jego polityki.

Zobacz też: Samsung zdradził, ile składanych smartfonów sprzedał w 2019 roku

Obecność reklam wskazuje więc, że nowa polityka Facebooka nic nie zmienia na portalu. Serwis ustalił konkretne zakazy, które w dość łatwy sposób można zwyczajnie wyminąć. Gdyby natomiast były one bardziej ogólne i umożliwiały ich szerszą interpretacje, to znalezienie jakiejkolwiek furtki dla takich treści byłoby niemal niemożliwe. Jest to o tyle zaskakujące, że w przypadku walki z mową nienawiści Facebook stosuje to drugie podejście. Wielka szkoda, że unika go w przypadku reklam, które nie tylko przedstawiają nieprawdę, ale także mogą wywołać tragiczne skutki.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.