Wirtualna Polska poinformowała dzisiaj o tym, że już działa e-recepta w usługach pocztowych WP. Użytkownicy poczty WP mogą znaleźć swoje recepty w specjalnie wyznaczonym miejscu w skrzynce. Usługa jest bezpłatna i działa zarówno w serwisie WP Poczta, jak i Poczta o2.
Jak działa e-recepta w usługach pocztowych WP?
Żeby użytkownik mógł korzystać z recept w wyznaczonym miejscu w ramach poczty elektronicznej, musi najpierw zalogować się na swoje konto pacjenta. Można to zrobić na stronie pacjent.gov.pl. Następnie należy aktywować powiadomienia e-mail o wystawionych receptach. W swojej poczcie WP lub o2 użytkownik powinien włączyć jeszcze segregator e-recept. Od tej chwili wystawione przez lekarza e-recepty znajdą się w wyznaczonym miejscu w skrzynce odbiorczej. Pacjent będzie miał do nich szybki dostęp i w razie potrzeby będzie mógł wyświetlić receptę np. na ekranie smartfona.
Z myślą o zmianach, które wchodzą w życie 8 stycznia, uruchomiliśmy usługę, która ułatwi naszym użytkownikom organizację i dostęp do ich e-recept. Po włączeniu specjalnego segregatora, odnalezienie e-recepty przy okazaniu w aptece będzie wygodne i szybkie. To pierwsze z wielu udogodnień, które wprowadzimy w naszej poczcie w tym roku – komentuje Paweł Milewski, dyrektor obszaru poczta w WP.
Czytaj także: Custom ROM w pigułce: pierwsze kroki przed instalacją nowego Androida
Czym jest e-recepta?
E-recepta jest elektronicznym dokumentem, który zastępuje tradycyjną papierową receptę. Lekarze już od 8 stycznia będą mieli obowiązek wystawiania recept elektronicznych. Pacjenci e-receptę będą mogli zrealizować na podstawie czterocyfrowego kodu, który otrzymają w formie e-mail, SMS, lub wydruku informacyjnego. Forma zależy od tego, jak użytkownik skonfiguruje swoje Konto Pacjenta.
Źródło: informacja prasowa