Podsumowanie rynku gier komputerowych w 2019 roku – górą tytuły mobilne

2 minuty czytania
Komentarze

Firma SuperData wydała swoje podsumowanie rynku gier komputerowych w 2019 roku. Wynika z niego, że przemysł gier wideo nieustannie się rozwija, jednak nie każdemu spodoba się obrany kierunek. Najwięcej dochodu wśród gier z cyfrowej dystrybucji wygenerowały produkcje mobilne. To właśnie tytuły wydane na smartfony i tablety odpowiadają za 74% całości rynku. Stało się to głównie za sprawą dwóch tytułów – Honor of Kings oraz Candy Crush Saga.

Jak wyglądał 2019 rok na rynku gier komputerowych?

Według raportu opublikowanego przez grupę analityczną SuperData dystrybucja cyfrowa na rynku gier wideo wygenerowała łączny dochód o wartości 120,1 miliarda dolarów. Stanowi to 4% wzrost w porównaniu do roku 2018. Jak już wcześniej mogliście przeczytać, najwięcej pieniędzy wygenerowały produkcje mobilne. Mówimy tu o kwocie 64,4 miliarda dolarów. Znacznie mniej wygenerowały komputery osobiste – 29,6 miliarda dolarów oraz konsole – 15,4 miliarda. Warto wspomnieć, że coraz bardziej popularne stają się urządzenia AR/VR, które wygenerowały w zeszłym roku 6,3 miliarda dolarów. Szczególnie korzystnie wypadł Oculus Quest, który zgarnął 49% tej kwoty. Nieco więcej wart jest segment wideo z takimi serwisami jak Twitch czy Mixer.

Jeśli zaś chodzi o rozkład pieniędzy na tytuły gier, to prym wiodą gatunki typu free-to-play. Według analityków z SuperData to właśnie ten segment odpowiada za wygenerowanie ok. 80% całych wpływów. Najlepiej zarabiającą grą jest Fortnite, dzięki której Epic Games zarobiło 1,8 miliarda dolarów. Niemniej jednak chińska firma może mówić o małej porażce, bowiem jest to 600 milionów mniej niż w 2018 roku. Niestety, ale rynek gier AAA zanotował 5% spadek przychodów, co przełożyło się na kwotę 18,9 miliarda dolarów. Zdecydowany wpływ na to miała mała liczba ciekawych premier w tym roku. W tym segmencie najbardziej dochodowym tytułem została FIFA 20.

Zobacz także: OnePlus Concept One to smartfon z niewidzialnym aparatem, którego niestety prędko nie kupimy – jeśli w ogóle

Analitycy z SuperData przekonują, że przyszły rok może okazać się dalszym rozwojem branży gier komputerowych. Według nich wpływy mogą wzrosnąć powyżej 125 mld dolarów. Sukces ten oparty będzie na pewno na większej liczbie gier AAA, z których do najbardziej oczekiwanych należy Cyberpunk 2077 czy też Final Fantasy VII Remake. Do wzrostu cyfrowej sprzedaży gier mają przyczynić się również premiery konsol nowej generacji – Xbox Series X oraz PS5. Dzięki tym czynnikom, podsumowanie rynku gier komputerowych za rok 2020 może odrobinę różnić się od roku 2019.

Źródło: SuperData

Motyw