Tesla jest jednym z najgłośniejszych producentów samochodów na rynku. Informacje o niej są niezwykle popularne, a prezentacje samochodów jak Cybertruck są nie tylko gratką dla fanów motoryzacji, ale także wydarzeniem, o którym mówią niemal wszyscy. Mimo to wciąż jest to stosunkowo niewielka firma, zwłaszcza w porównaniu z innymi koncernami motoryzacyjnymi. Daleko jej do pozycji lidera, nawet jeśli skupimy się wyłącznie na rynku elektryków. Ma jednak wielkie ambicje i olbrzymi potencjał rozwoju.

Tesla w 2019 roku

Tesla w 2019 roku

Tesla zakończyła rok 2019 na wysokim poziomie. Według spółki w 2019 roku firma dostarczyła 367.5 tysięcy pojazdów. To więcej samochodów niż firma sprzedała w ciągu ostatnich dwóch lat razem wziętych. Tylko w czwartym kwartale Tesla pobiła swoje dotychczasowe rekordy, produkując prawie 105 tysięcy samochodów i sprzedając ich 112 tysięcy. Dużą część tego sukcesu można przypisać popularności Tesli Model 3. W samym czwartym kwartale Tesla sprzedała 92,5 tysiąca modeli 3s. Jest to wzrost o 46% względem ostatniego kwartału 2018 roku. Mniejszą popularnością cieszyły się modele S i X, które w sumie sprzedały się w ilości 19450 sztuk.

Zobacz też: Huawei chce wkroczyć na rynek komputerów stacjonarnych

Wcześniej Tesla wyraziła nadzieję, że do końca roku sprzeda od 360 do 400 tysięcy samochodów. Firma osiągnęła ten cel, jednak mieszcząc się w dolnej granicy. Mimo to sugeruje to, że rynek Tesli rośnie. Tendencja ta powinna się utrzymać, ponieważ producent zaczyna sprzedawać pierwsze auta Tesla Model  3 wyprodukowane w szanghajskiej fabryce. Wyprodukowała ona już prawie tysiąc samochodów i wykazała zdolność produkcyjną na ponad 3 tysiące sztuk tygodniowo, nie licząc lokalnej produkcji akumulatorów. Tesla planuje także produkować w tej fabryce również zwrotnice Modelu Y.

Źródło: Engadget

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.