GooglePlay

Na konferencji Google I/O amerykański gigant zaprezentował nowy styl Androida, obok którego nie można przejść obojętnie. Dlatego też już dzisiaj w ręce użytkowników trafia odświeżona wersja Sklepu Play, która prezentuje się wręcz fenomenalnie. Warto zobaczyć jakie zmiany ze sobą wnosi.

 

Jeśli ktoś śledził informacje od początku to wie zapewne, że twórcy postawili na minimalizm oraz funkcjonalność. Sprawdźmy więc, co zostało zmienione i czy warto czekać na aktualizację. Zacznijmy od strony głównej, która pozostała bez zmian. Zupełnie tak samo jak kategorie i lista popularnych aplikacji. Przemianę w interfejsie zauważamy dopiero po wejściu w dany program. Jest o wiele schludniej i „czyściej” niż to miało miejsce wcześniej. Cała górna część ekranu zajęta jest przez zdjęcie aplikacji, poniżej zaś znajdziemy odświeżone ikony ocen. Zauważalną nowością jest opis produktu w trybie pełnoekranowym. Czy jest to wygodniejsze? Moim zdaniem tak, gdyż mam wszystko na pierwszym planie i nie muszę się bawić w przewijanie tekstu. Pojawiły się również swego rodzaju ograniczenia, jak na przykład podgląd listy poprawek, która jest teraz dostępna wyłącznie dla osób posiadających zainstalowaną aplikację.

Screenshot_2014-07-23-13-20-13

Promowany przez Google „Material Design” jest wręcz namacalny. Nowe animacje okien umilają spędzanie czasu w sklepie, a prostota jaką zastosowano przyspiesza znajdowanie interesujących nas informacji. Warto pamiętać, że to dopiero przedsmak, a fala nowości przypłynie do nas wraz z Androidem L.

Screenshot_2014-07-23-13-20-31

Czy taka aktualizacja zmiany wyglądu Sklepu Play jest dla Was istotna? A może nie przywiązywaliście uwagi do poprzedniej wersji i tak samo zrobicie w tym przypadku?

 

źródło: Android Authority

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kamil Lewicki

Pasjonat dobrej kuchni i technologiczny geek. Mówi, że grywa w squasha, choć to raczej squash pogrywa z nim. Niegdyś zapalony fan ROMów i kerneli. Niezmiennie esteta.