PlayStation 5 dźwięk 3D

AMD nie będzie odpowiadało za Raytracing w PlayStation 5

2 minuty czytania
Komentarze

PlayStation 5, podobnie jak nowy Xbox, będzie zasilany przez technologię AMD. Jednak wygląda na to, że rozwiązanie sprzętowe do ray tracingu nie będzie pochodzić od Czerwonych. Tak przynajmniej wynika z najnowszego przecieku. Komachi Ensaka, znany leaker, zamieścił ostatnio kilka nowych informacji o układach sygnowanych nazwami kodowymi Sparkman, Arden, Oberon i Ariel. Pierwsze dwa z nich są podobno związane z konsolą Xbox Series X, a te drugie z PlayStation 5.

Raytracing w PlayStation 5

Raytracing w PlayStation 5

Nowe odkrycia są bardzo interesujące, ponieważ Sparkman i Arden mają ray tracing i zmienne tempo cieniowania, podczas gdy Oberon i Ariel nie. Jeśli rzeczywiście są spokrewnieni z konsolą PlayStation 5, oznacza to, że Sony nie będzie używać technologii AMD do ray tracingu i zmiennego cieniowania. Co ciekawe podobne informacje podaje inna osoba odpowiedzialna za szereg potwierdzonych przecieków:

Mogę tam potwierdzić ustalenia @KOMACHI_ENSAKA. Jeśli chodzi o to źródło, to zarówno Sparkman, jak i Arden mają wspomniane RT i VRS, Oberon i Ariel nie…

— oświadczył rogame.

Zobacz też: Lodówka od Xiaomi pozwala zamówić to, czego w niej brakuje

Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X nie zostały jeszcze w pełni ujawnione. W ostatnim raporcie ujawniono, że konsola następnej generacji Sony wyprzedza Xboxa pod względem wydajności, ale oczekuje się, że luka ta zostanie zlikwidowana przed premierą.

W tej chwili wyniki gry są lepsze na PS5. Uważam, że jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że sprzęt i oprogramowanie na PS5 są w bardziej zaawansowanym stanie. Spodziewam się, że Scarlett wypełni tę lukę, gdy tylko dostarczą bardziej dojrzałe zestawy urządzeń i oprogramowania. Należy powiedzieć, że ponieważ oprogramowanie, a nie sprzęt, jest tradycyjną dziedziną wiedzy firmy Microsoftu. Jest więc bardzo możliwe, że ostatecznie będą one mogły dostarczać bardziej zaawansowane oprogramowanie do tworzenia DirectX. W końcu pozwalając na lepsze działanie gier na Scarlett, nawet jeśli sprzęt jest mniej wydajny.

— Dodał.

Obydwie konsole mają mieć swoją premierę w okresie przedświątecznym 2020 roku. Jednak więcej szczegółów na ich temat poznamy już niebawem na targach CES 2020.

Źródło: wccftech

Motyw