Polski Standard Płatności poinformował, że przelewy na telefon Blik są już dostępne dla klientów banku Pekao S.A. Obecnie usługa działa już w dziewięciu polskich bankach. Do tego momentu w 2019 roku użytkownicy wykonali blisko 11 mln tego typu transakcji.
Przelewy na telefon Blik dostępne w Pekao S.A.
Informacja o udostępnieniu klientom banku Pekao S.A. usługi przelewów na telefon pojawiła się 16 grudnia 2019 r. Dotychczas z usługi mogli korzystać klienci Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego i Santander Banku. Udostępnienie osobom korzystającym z usług Pekao S.A. możliwości wykonywania przelewów na telefon ma stanowić zwieńczenie procesu udostępniania klientom banku kolejnych funkcji Blika. Został on zapoczątkowany w czerwcu 2018 roku. Od tego momentu klienci Pekao S.A. zaczęli móc płacić Blikiem w sklepach internetowych oraz stacjonarnych.
Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostępnienia przez Bank Pekao S.A. – mówi Monika Król, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Czytaj także: Blik coraz popularniejszy. Kosmiczna ilość transakcji
Jak korzystać z przelewów na telefon?
Żeby wykonać przelew na telefon Blik, musimy otworzyć aplikację mobilną naszego banku. Następnie powinniśmy znaleźć w niej opcję Przelew na telefon Blik. Po jej wybraniu wpisujemy numer telefonu osoby, której chcemy wysłać przelew. Możemy też znaleźć tę osobę na liście kontaktów. Po wpisaniu kwoty i adresata przelewu potwierdzamy transakcję kodem PIN.
Źródło: Polski Standard Płatności