OneWeb ogłasza upadłość

Nowy typ napędu trafi do satelitów – pozwoli im na większą mobilność

2 minuty czytania
Komentarze

Firma Orbion, z siedzibą w Michigan przegotowała nowy napęd kosmiczny. Dzięki niemu podjęła współpracę z nowym ważnym partnerem: Departamentem Obrony USA (DOD). Producent pozyskał kontrakt badawczy z Departamentem Napędu Laboratorium Badań Sił Powietrznych USA. Jego celem jest pomoc Departamentowi Obrony USA w zwiększeniu odporności amerykańskich systemów w przestrzeni kosmicznej.

Orbion z nowym napędem do satelitów

Orbion

Zasadniczo brzmi to tak, jakby sprowadzało się do sprawdzenia, w jaki sposób technologia napędowa Orbiona może być zastosowana do satelitów DOD. Ma on zapewnić im możliwość poruszania się na orbicie. I to w sposób, który może być ekonomicznie skalowany. W komunikacie prasowym ogłaszającym tę wiadomość dyrektor generalny Orbionu Brad King mówi, że chodzi o wzmacnianie amerykańskich systemów w przestrzeni kosmicznej przed potencjalnym atakiem z zewnątrz.

Jednym ze sposobów na zwiększenie odporności systemów kosmicznych jest poprawa zdolności naszego narodu do budowania i rozmieszczania małych satelitów w dużych ilościach przy niskich kosztach. Orbion rozwija techniki masowej produkcji w celu budowania systemów napędowych dla klientów komercyjnych. W ramach tej umowy badawczej badamy, w jaki sposób lub czy nasze procesy produkcyjne muszą zostać zmodyfikowane, aby spełnić wymagania DOD.

— powiedział King w oświadczeniu.

Zobacz też: Google pozwane za kradzież tekstów piosenek

W przeszłości wszystkie międzynarodowe potęgi koncentrowały się głównie na dużych, kosztownych, pojedynczych elementach sprzętu orbitalnego. Przejście na małą konstelację satelitarną, stosowaną obecnie przez szereg firm prywatnych, ma zdecydowanie zalety w zakresie redundancji i zastępowalności. Cała propozycja biznesowa Orbiona jako startupu jest taka, że stosuje masową produkcję do silników kosmicznych. To natomiast obniży koszty i sprawi, że ich technologia będzie dostępna dla znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. DOD może nie mieć takich samych problemów i ograniczeń budżetowych jak w przypadku startupu satelitarnego. Jednak długoterminowe oszczędności, które również są przewagą taktyczną, to trudna okazja do przełamania.

Źródło: TechCrunch

Motyw