WhatsApp ze wsparciem Data for Good

WhatsApp będzie nas chronił podczas sytuacji kryzysowych zagrażających życiu

1 minuta czytania
Komentarze

Facebook rozwija funkcję reagowania kryzysowego, raportowania o katastrofach i komunikacji, która została wykorzystana w 300 kryzysach w ponad 80 krajach. Firma ogłasza dziś kilka nowych funkcji, w tym integrację aplikacji WhatsApp. Dodaje ono wsparcie w zakresie wymiany informacji z pierwszej ręki oraz rozszerzenie narzędzi Data for Good na takie rzeczy jak lepsze mapy katastrof.

WhatsApp ze wsparciem Data for Good

WhatsApp ze wsparciem Data for Good

Reagowanie na sytuacje kryzysowe pierwotnie wyrastało z kilku funkcji. Ich celem było pomaganie rodzinie, przyjaciołom i społecznościom wspierać się nawzajem w obliczu katastrofy. Dziś Facebook dodaje nową funkcjonalność do reagowania kryzysowego. Ta pozwoli ludziom z dotkniętych obszarów dzielić się informacjami z pierwszej ręki na temat tego, czego są świadkami lub co powinni wiedzieć inni. Dobrymi przykładami mogą tu być zawalenia budynków lub zamknięcia dróg. Jest to dodatek do ich istniejących możliwości dzielenia się prośbami lub ofertami pomocy.  Integracja z WhatsAppem jest dość lekka. Nie cały zestaw funkcji przyjdzie komunikatora. Jednak ludzie mogą teraz zaoferować lub poprosić o pomoc poprzez aplikację do wysyłania wiadomości, zamiast używać tylko komunikatora Facebook Messenger.

Zobacz też: Aktualizacja oferty Amazon Prime Video – co dodano, a co usunięto?

Narzędzia Data for Good na Facebooku są również aktualizowane i rozszerzane. Dzięki partnerstwu z ponad 100 organizacjami Facebook dostarcza mapy katastrof i organizacjom pomocowym informacje o tym, gdzie dystrybuować zapasy. Wszystko zebranych przez aplikację anonimowych danych. Firma ulepsza również mapy katastrof. Współpracuje przy tym z ekspertami w dziedzinie wysiedleń, takimi jak Międzynarodowe Centrum Monitorowania Wysiedleń. Mapy zostały poprawione pod kątem takich kwestii, jak wzorce dojazdów do pracy i populacje turystyczne, mówi Facebook.

Źródło: TechCrunch

Motyw