Wyniki finansowe Xiaomi są coraz lepsze, choć zwalniają

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-11-28

Xiaomi jest jedną z najbardziej lubianych marek smartfonów w Polsce. Wszystko to dzięki świetnemu stosunkowi ceny do możliwości ich smartfonów. Dużą rolę odgrywa tutaj długie wsparcie dla nakładki producenta MIUI. Sam mam w szufladzie Redmi 3s, który zadebiutował z MIUI 7 i doczekał się aktualizacji do MIUI 10.5. Jest to także jeden z niewielu producentów, którzy wciąż notują wzrosty. W związku z nasyceniem się większości światowych rynków sprzedaż smartfonów spada już od zeszłego roku.

Wyniki finansowe Xiaomi za 3Q 2019

Wyniki Xiaomi 3Q 2019

A co z Xiaomi? Producent wciąż jest na plusie, chociaż tempo wzrostu zaczyna zwalniać. Jednak na tle konkurencji wciąż wypada na tym polu rewelacyjnie. Firma pochwaliła się właśnie wynikami za ostatni kwartał rozliczeniowy. Najważniejsze dane dla firmy prezentują się następująco:

  • Całkowite przychody wyniosły około 53,7 mld CNY (około 30 mld PLN), co oznacza wzrost o 5,5 proc. r/r
  • Zysk brutto wyniósł około 8,2 mld CNY (około 4,58 mld PLN), co oznacza wzrost o 25,2 proc.  r/r
  • Zysk netto skorygowany (bez zastosowania MSSF) wyniósł około 3,5 mld CNY (około 1,95 mld PLN), co oznacza wzrost o 20,3 proc.  r/r
  • Całkowity skorygowany zysk netto w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 9,2 mld CNY (około 5,14 mld PLN), czyli więcej niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.
  • Zysk z jednej akcji wyniósł 0,106 CNY (około 0,059 PLN).

Zobacz też: Rodzice się ucieszą – Xiaomi prezentuje smartwatch dla dzieci

Wszystko to przełożyło się na następujące wyniki:

  • 32,1 milionów sprzedanych smartfonów w trzecim kwartale co zagwarantowało firmie czwarte miejsce w Europie i piąte na świecie.
  • Rynek LoT odnotował 213 milionów aktywnych urządzeń. Jest to wzrost o 62 procent względem roku ubiegłego.
  • 3,1 miliona sprzedanych telewizorów. Zapewniło to Xiaomi pierwsze miejsce na chińskim rynku oraz piąte na świecie.

Wrażenie robi także udział Xiaomi w Polsce. Firma ta ma u nas aż 14 procent rynku i odnotowała wzrost o 72 procent względem analogicznego okresu poprzedniego roku.

Źródło: Xiaomi






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x