PlayStation 5 szybkość działania

SSD w PlayStation 5 nie musi oznaczać krótszych czasów ładowania

2 minuty czytania
Komentarze

Dyskusje na temat PlayStation 5 nasilają się z każdym mijającym tygodniem. Według samego Marka Cerny-ego jedną z głównych cech konsoli będzie zaprojektowany na zamówienie dysk półprzewodnikowy. Prezes marki przechwalał się przy tym niemal zerowymi czasami ładowania gier. Okazuje się jednak, że inni pracownicy firmy są odmiennego zdania. Zerowe czasy ładowania nie są tutaj wcale oczywiste.

PlayStation 5 nie będzie działało tak szybko, jak się tego spodziewamy

PlayStation 5 szybkość działania

Dyrektor techniczny PlayStation Remedy Mika Vehkala zauważył, że może nie być tak łatwo zapewnić zerowe czasy ładowania gier. Powodem ma być to, że gry na PS5 zaczną wykorzystywać znacznie więcej danych.

Gdyby gry pozostały takie same pod względem zakresu i jakości obrazu, czasy ładowania byłyby prawie niezauważalne, a ponowne uruchamianie poziomu mogłoby być niemal natychmiastowe [w grach na PS5- przy. autora]. Jednakże, ponieważ obecnie można wykorzystać więcej danych, mogą wystąpić również przypadki, w których produkcja
może być tańsza i szybsza, jeśli nie zoptymalizujemy treści, co doprowadzi do konieczności wczytania znacznie większej ilości danych. To natomiast doprowadzi do sytuacji, w której czasy wczytywania będą takie same jak obecnie.

— Powiedział.

Zobacz też: Nokia 9.1 PureView w etui – wygląd nie do podrobienia

Jego kolega Thomas Puha, Head of Communications at Remedy, dodał, że moc systemu nie ma tak naprawdę nic wspólnego z ilością klatek na sekundę.

My, twórcy gier, możemy tworzyć gry z prędkością 60 klatek na sekundę nawet na PlayStation 1! Zawsze chodzi o kompromis: czy skupiasz się na wizualizacji, fizyce, sztucznej inteligencji i takich rzeczach, czy tylko na kadrze? Nowy sprzęt PS5 będzie potężny, tak. Jednak również oczekuje się, że grafika będzie jeszcze bardziej szczegółowa, więcej zniszczeń itp. i zawsze jest to kompromis co do tego, na czym się skupiamy.

Jest to coś, o czym gracze często zapominają. Nowy sprzęt mógłby renderować te same gry z dużo szybszym odświeżaniem obrazu, z dużo krótszym czasem ładowania, ale to prawdopodobnie oznaczałoby, że nie rozwinęłyby się pod innymi względami.

Źródło: wccftech

Motyw