Statystyki pobrań aplikacji z mobilnych sklepów. Liczą się tylko giganci

mm Michał Derej Newsy 2019-11-24

W Sklepie Google Play znaleźć można wiele świetnych gier i aplikacji, które tworzone są przez zróżnicowanych deweloperów: czasem są to olbrzymie korporacje, a kiedy indziej samodzielni entuzjaści technologii. Czy użytkownicy korzystają jednak z rozwiązań stworzonych przez tę drugą grupę? Firma Sensor Tower opublikowała badania, w których odpowiada na to pytanie. Wyniki, które zaraz Wam przedstawię, mogą być jednak dość przykre.

Nowym deweloperom bardzo ciężko jest się wybić w mobilnych sklepach z aplikacjami

google play statystyki

Tak jak wspominałem w powyższym akapicie – raport firmy Sensor Tower może nie być przyjemny dla fanów mniej popularnych twórców. Okazuje się bowiem, że sklepy Google Play i Appstore zdominowane są przez gigantów, ci odpowiadają za 80% wszystkich nowych pobrań aplikacji (czyli 23,6 mld). Pozostałe 99% twórców generuje zaledwie 6 miliardów pobrań aplikacji, czyli tylko 20% całości. Statystyki są bardzo podobne w przypadku gier (odpowiednio 82% i 18%). A jak prezentują się jednak dochody z programów dostępnych w mobilnych sklepach?

Sensor Tower podaje, że w przypadku zysków sytuacja przedstawia się jeszcze gorzej. Giganci branży (1% wszystkich twórców) odpowiadają za 93% zysków z aplikacji i 95% zysków z gier. Ze statystyk wynika, że użytkownicy nie są skłonni inwestować w mniej znane programy i produkcje, za to chętnie wybierają te najpopularniejsze. Pełny raport firmy możecie znaleźć na stronie Sensor Tower.

Czytaj także: Czy jakość grafiki na Google Stadia jest gorsza niż na konkurencyjnych platformach?

Jak oceniacie przedstawione w artykule dane? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: Sensor Tower






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x