Spór o Black Friday. Inicjatywa ma wielu przeciwników

Mateusz Nowak Newsy 2019-11-24

Choć większości klientów coroczne wyprzedaże w sklepach pod koniec listopada kojarzą się pozytywnie, w wielu miejscach toczy się spór o Black Friday. Czego dotyczy ten problem i jaką popularnością podczas Czarnego Piątku cieszy się elektronika?

Czego dotyczy spór o Black Friday?

Niektórzy internauci zwracają uwagę na to, że podczas promocji z okazji Black Friday często kupujemy rzeczy, które nie są nam potrzebne. Ich zdaniem, ulegamy presji i atmosferze sprzyjającej zakupom. Nabywamy różne artykuły tylko dlatego, że są dostępne nieco taniej niż zwykle. Takim tendencjom może sprzyjać popularność sklepów internetowych, gdzie od zakupienia dowolnych przedmiotów dzieli nas zaledwie kilka kliknięć.

spór o black friday

Kilkaset znanych, głównie francuskich marek, skupionych w organizacji Make Friday Green Again zwróciło się z apelem do klientów. Chodzi o to, by nie kupowali oni w Czarny Piątek niepotrzebnych rzeczy, tylko dlatego, że są tańsze. Przedsiębiorcy argumentowali słuszność swojej prośby troską o środowisko.

Czytaj także: Black Friday w Polsce: Czarny Piątek 2019 — co to jest?

Jeszcze inni zwracają uwagę, że chociażby w naszym regionie firmy i sklepy często podsycają emocje i budują atmosferę oczekiwania na Black Friday 2019 w Polsce. Natomiast w ostatni piątek listopada okazuje się, że promocje często są znacznie mniejsze, niż w Stanach Zjednoczonych. To właśnie stamtąd zawitała do nas ta tradycja Black Friday. Niektórzy klienci obawiają się, że tuż przed Czarnym Piątkiem ceny celowo zostaną podniesione. Miałoby to potem wywołać u osób robiących zakupy wrażenie, że trafili na cenową okazję. Warto zdawać sobie sprawę, że takie działania są sprzeczne z prawem, a konkretnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Na wszelki wypadek warto jednak podchodzić do promocji i wyprzedaży z ostrożnością. Powinniśmy porównać ceny w różnych miejscach przed dokonaniem zakupu.

Co będą kupować Polacy podczas Black Friday?

Według firmy badawczej Smartscope podczas Czarnego Piątku najpopularniejsze wśród klientów będą ubrania, buty i kosmetyki, a także szeroko pojęta elektronika. Chodzi o telewizory, laptopy, ale też o drobniejszy sprzęt, jak np. mobilne głośniki. Szacuje się, że 2/3 Polaków szykuje się na akcję Black Friday – wielu z nich szczególnie na Black Friday 2019 w Chinach. Aż 95% osób z naszego kraju kojarzy nazwę tego wydarzenia.






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x