Rekord aplikacji TikTok. Facebook i Instagram w tyle

Mateusz Nowak Newsy 2019-11-21

Raport analityczny Sensor Tower pokazał ciekawe zjawisko w świecie mobilnych technologii, jakim jest rekord aplikacji TikTok. Coraz więcej osób decyduje się na pobranie TikToka, przez co wyprzedził on już jedne z najpopularniejszych platform społecznościowych.

Na czym polega rekord aplikacji TikTok?

rekord aplikacji tiktok

Użytkownicy smartfonów pobrali aplikację mobilną TikTok ze sklepów App Store oraz Google Play ponad 1,5 mld razy. Z tej liczby 614 mln pobrań aplikacja zanotowała tylko w bieżącym roku. TikTok największą popularność zdobył w Indiach (tam władze jednak po czasie zablokowały dostęp do serwisu na wniosek indyjskiego Sądu Najwyższego. Powodem miały być obawy co do wykorzystywania aplikacji w celach przestępczych), a także w Chinach i USA. Rekordowa liczba pobrań sprawiła, że TikTok jest obecnie trzecią najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. Więcej pobrań notują WhatsApp oraz Messenger, ale co ciekawe, Facebook oraz Instagram plasują się już za TikTokiem.

Czytaj też: TikTok planuje wkroczyć na rynek strumieniowania muzyki

W przeszłości serwis Buzzfeed informował, że Mark Zuckerberg był zainteresowany kupnem TikToka. Właścicielowi Facebooka nie powiódł się ten plan. Postanowił on więc zacząć stosować mechanizmy znane z TikToka na Instagramie, który jest przez niego kontrolowany. Podobnie było ze SnapChatem – Zuckerbergowi nie udało się przejąć tej aplikacji, więc na Facebooku pojawiła się możliwość dodawania zdjęć i filmów w ramach panelu Mój Dzień. Udostępnione materiały po pewnym czasie znikały z serwisu, podobnie, jak dzieje się to na SnapChacie.

Czym jest TikTok?

TikTok to popularna aplikacja mobilna, która umożliwia tworzenie i wysyłanie kilku, kilkunastosekundowych filmików. Najczęściej mają one tło muzyczne i w założeniu mają prezentować treści zbliżone do teledysków muzycznych. Niektórzy określają TikToka jako połączenie cech SnapChata oraz Spotify. Podobnie jak w przypadku SnapChata, użytkownicy nagrywają krótkie filmiki, mają dostępne liczne filtry i efekty specjalne. Nagrania są jednak zmiksowane z popularną muzyką. Duże marki, np. Coca-Cola, zaczęły korzystać z TikToka w swoich kampaniach marketingowych.






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x