Apple stara się zagarnąć jak najwięcej rynku gadżetów poświęconych zdrowiu. Jest na bardzo dobrej drodze dzięki sukcesowi Apple Watcha, który według badań został uznany za sprzęt mogący uratować życie. Firma rozpoczyna trzy nowe badania medyczne dla właścicieli swoich inteligentnych zegarków i iPhone. Mają one przyczynić się do rozwoju lepszych produktów w przyszłości. Obecnie producent jest liderem w dziedzinie smartwatchy.
Apple zaczyna badać zdrowie użytkowników
Firma uruchomiła nową aplikację badawczą, która jej zdaniem będzie postępem także w dziedzinie nauki. Dzięki niej miliony użytkowników uczestniczą w serii badań medycznych. Koncentrują się one wokół funkcji elektrokardiogramu, miernika dźwięku, a także danych o ruchu. Nowy program pozwala ludziom w Stanach Zjednoczonych zapisać się do trzech badań zwanych Heart and Movement, Hearing Study i Women’s Health. Pierwsze z nich wykorzysta szczegółowe punkty danych, które obejmują ruch i tętno w celu określenia ilości i jakości aktywności danej osoby. Może to zapewnić wgląd w to, jak odczytywać sygnały wczesnego ostrzegania przed chorobami serca i zmniejszającą się mobilnością.
Zobacz też: Powrót kultowego smartfona HTC szansą na sukces?
Badanie słuchu skupi się na wykorzystaniu słuchawek i mikrofonu. Aplikacja sprawdzi poziom hałasu w tle na urządzeniach iPhone i Apple Watch. Wszystko to aby określić, w jaki sposób dźwięk może wpływać na poziom stresu i zdrowie układu krążenia. Z czasem może to również pomóc firmie Apple w ustaleniu, czy użytkownicy mogą być zmotywowani do zmiany swoich zachowań słuchowych. Zwłaszcza w przypadku kiedy mają zwyczaj słuchania głośnej muzyki. Badanie zdrowia kobiet w Apple jest najbardziej ambitnym z tych trzech badań. Pozwoli ono na zebranie różnorodnych danych z czujników z Apple Watch oraz comiesięcznych badań w celu lepszego zrozumienia cyklów menstruacyjnych. Ma na celu także sprawdzenie ich związku z różnymi stanami zdrowotnymi. W tym z zespołem policystycznych jajników, niepłodnością, osteoporozą i okresem przejściowym menopauzy. Oczywiście, firma podkreśliła aspekt prywatności, zauważając, że dane nie będą udostępniane reklamodawcom lub sprzedawane osobom trzecim.
Źródło: TechSpot