Nowa marka Facebooka ma poprawić przejrzystość oferty firmy

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-11-05

Facebook znajduje się w środku kryzysu tożsamości. Firma rozpoczęła działalność jako platforma mediów społecznościowych. Jednak na przestrzeni lat, dzięki połączeniu ewolucji produktu i różnych przejęć, stała się czymś więcej. Gigant zrobił duży krok naprzód, pomagając wyjaśnić swoją markę poprzez wprowadzenie nowego logo firmy, oraz dodaniu nowej marki. Jak podkreśla dyrektor ds. marketingu Antonio Lucio, Facebook wykorzysta ją, aby odróżnić firmę Facebook od portalu o tej samej nazwie.

Nowa marka Facebooka

Nowa marka Facebooka

Serwis wykorzysta nową markę, aby lepiej komunikować swoją własność w innych przedsięwzięciach, które prowadzi, takich jak WhatsApp, Instagram, Messenger i Portal. Facebook opisał zadanie zaprojektowania nowej marki firmy jako wspólny wysiłek oparty na trzech podstawowych cechach: przejrzystości, empatii i tworzeniu przestrzeni. Wykorzystuje niestandardową typografię, zaokrąglone rogi, aby stworzyć wizualne rozróżnienie pomiędzy firmą a aplikacją. Tak przynajmniej podaje sam serwis. Z perspektywy zwykłego użytkownika, który nie interesuje się typografią, jest to niewiele więcej niż słowo Facebook napisane prostą, pełną czcionką pasującą do koloru poszczególnych marek. A przynajmniej na mnie robi to takie wrażenie.

Zobacz też: Władze USA są zszokowane liczbą firm, które chcą współpracy z Huaweiem

Z mojego punktu widzenia główną różnicą jest to, że w przypadku marki głównej napis jest wykonany dużymi literami. Natomiast w przypadku aplikacji słowo jest zapisane przy użyciu małych liter. To jednak wynika z mojego dość ograniczonego poczucia estetyki i ignorancji w tym zakresie. Nowy branding firmy będzie rozwijany w produktach i materiałach marketingowych w nadchodzących tygodniach. Obawiam się jednak, że wielu ludzi nawet nie zauważy tej różnicy.

Źródło: TechSpot






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x