Całkiem niedawno Andy Rubin, za pośrednictwem Twittera, poinformował, że dziennie aktywowanych jest 500 tys. urządzeń z Androidem. Jak w rzeczywistości wygląda udział Androida na tle innych systemów?
Na rynku smartfonów działa kilka firm, które osiągnęły sukces dzięki wykorzystaniu Androida. Do tego grona bez wątpienia można zaliczyć HTC, Samsunga, a nawet Motorolę, której sprzedaż zaczęła się poprawiać od momentu wprowadzenia telefonów z systemem operacyjnym rozwijanym przez Google.
Jak wiadomo, dla wielu producentów rynek Stanów Zjednoczonych jest jednym z najważniejszych – odniesienie globalnego sukcesu wymaga przede wszystkim spełnienia oczekiwań i potrzeb użytkowników w USA. Duża część tamtejszych trendów ma również bezpośrednie przełożenie na późniejszą sytuację np. w Europie.
Wykres prezentujący zmianę trendów w sprzedaży smartfonów poszczególnych producentów na przestrzeni ostatniego roku daje bardzo klarowny obraz. Android i Apple są jedynymi firmami notującymi wzrost – Research In Motion, Microsoft, Palm i Symbian stale tracą. Największe wrażenie robi jednak to, jaką dynamikę wzrostu notuje Google.
Koncern z Mountain View w ciągu 12 miesięcy niemal trzykrotnie zwiększył swój udział na rynku, stając się niekwestionowanym liderem w kwestii dostarczania systemu dla nowoczesnych smartfonów. W ciągu trzech miesięcy (luty – maj 2011) udział Google zwiększył się o 5.1 procenta – w przypadku Apple było to zaledwie 1.4 proc.
źródło: BusinessInsider, ComScore